Na webe www.prasatecko.cz môže verejnosť hlasovať od 6. októbra do konca mesiaca a vyhlásenia sa uskutoční 11. novembra. Nejsexistickejšiu reklamu posudzuje verejnosť aj odborná porota, uviedla v tlačovej správe jedna z organizátoriek Petra Havlíková.

V porote zasadajú napríklad odborníci na reklamu, mediálne osobnosti či ľudia zaoberajúci sa rodovými vzťahy aj rodovým právom. Najviac reklám je postavených na princípe „sex predáva“. Je na nich zobrazené „dokonalé“ ženské telo s čiastočne alebo aj úplne odkrytými intímnymi partiami a s produktom, na ktorý reklama láka, nemajú vôbec nič spoločné.

„Tento rok zaznamenávame úbytok súťažiacich reklám zhruba o desatinu, aj keď záujem o súťaž zostáva rovnaký. S miernym optimizmom si dovoľujeme povedať, že klesajúci počet súťažiacich reklám súvisí so zlepšujúcou sa situáciou v oblasti rodovej citlivosti reklamy v Českej republike,“ uviedla P. Havlíková.

Hoci ide prevažne o reklamy menších firiem, ani tento rok nechýbajú medzi zadávateľmi politické strany či vysoké školy. „Stále pritom zastávame názor, že práve tieto inštitúcie by mali mať najvyššie etické štandardy,“ povedala Kristína Pešáková z Nesehnutí.

Nesehnutí sa téme sexizmu v reklamách venujú tiež vo svojich vzdelávacích programoch pre stredné školy alebo pri systematickej práci s krajskými živnostenskými úradmi. Vlani sa o titul uchádzalo 99 reklám. Verejnosť i porota zvolila za najviac sexistickú vagínu v pisoári Cabaret Darling.

Najsexistickejšie reklamy v súťaži Sexistický Kix si tento rok premiérovo volili aj Slováci. Verejnosť aj porota za „víťaza“  vybrali vizuál kandidátky na poslankyňu za Sas Jany Cigánikovej, v ktorom mal anohavičky stiahnuté k členkom, čo dopĺňa text Zbavme sa zbytočných prekážok.