The Man in the High Castle zobrazuje alternatívnu realitu, v ktorej sa víťazmi Druhej svetovej vojny stali Nemecko a Japonsko.
Na priblíženie toho, ako by to vo svete vyzeralo, pokryli tvorcovia v rámci propagácie sedačky v niekoľkých vozňoch newyorského metra pozmenenou americkou vlajkou, kde sa namiesto hviezd nachádza orol a kríž, symbol podobný emblému Tretej ríše. Na opačnej strane vozňov bola zobrazená vlajka pripomínajúca nacistické Japonsko.
Zdroj: youtube
MTA, spoločnosť prevádzkujúca spomínané metro, kvôli tlaku zo strany verejnosti reklamu stiahla. K žiadosti o jej odstránenie sa okrem množiacich sa sťažností od obyvateľov mesta pripojili aj guvernér Andrew Cuomo a starosta New Yorku Bill de Blasio.
The Anti-Defamation League, mimovládna organizácia založená na boj proti antisemitizmu, reklame vyčíta najmä nedostatok kontextu.
„V televíznom programe, ktorý vysvetľuje, že ide o imaginárnu predstavu Ameriky riadenej Hitlerom, chápete kontext. Vo vlaku, vidiac americkú vlajku spárovanú s nacistickým symbolom, to pôsobí neprimerane urážlivo, pretože tam nie je žiadny kontext toho, čo to znamená,“ uviedli pre BBC. Kampaň v metre bola označovaná aj za necitlivú voči obetiam Holokaustu, ich rodinám a mnohým iným.
Spoločnosť Amazon sa vyjadrila, že zámerom tvorcov je dať seriálu provokatívny ráz, ktorý bude podnecovať diskusie v spoločnosti. Na otázky ohľadom kampane v metre priamo nereagovali, ale už samotná reklama vyvolala v médiách búrlivé diskusie.