Na vizuáloch sa objavil Ľudovít Štúr, pri ktorom neziskovka zdôrazňovala, že keby sa nevrátil z Nemecka, nevznikla by slovenčina, Alexyho dáva do popredia ako človeka, ktorý pomohol pri obnove bratislavského hradu a Zajaca ako človeka, ktorý vytiahol spoločnosť Eset do sveta.

Alexy, Štúr a Zajac spoločne v reklame. Lakajú Slovákov do materskej krajiny

„Kampaň oslovovala pomerne úzku cieľovú skupinu – Slovákov, ktorí študujú a pracujú v zahraničí. Atraktívna ponuka pracovných príležitostí a stáží ich mala motivovať, aby svoje skúsenosti zúročili v materskej krajine. Keďže ide o vzdelanú cieľovku, vytvorili sme sériu vizuálov s našimi osobnosťami, ktoré zanechali na Slovensku stopu až po tom, čo sa vrátili zo zahraničia,“ uvádza tvorcovská agentúra Effectivity Powered by Publicis.

Kampaň prebiehala prostredníctvom sociálnych sietí Facebook a LinkedIn a prostredníctvom citylightu. Ten neziskovka umiesnila blízko univerzity v Edinburgu, ktorá mala jeden z najvyšších podielov študentov zo Slovenska. Kampaň zacielila na mladých aj prostredníctvom hangrov na kľučkách na internátnych izbách a privátoch vo Veľkej Británii.

„Slovenský citylight v Edinburgu vzbudil rozruch medzi Slovákmi aj v Škótsku, v Anglicku a v ďalších zahraničných mestách. O úspechu kampane hovorí takmer dvojnásobok prihlášok v porovnaní s rokom 2014,“ vysvetľuje agentúra.

Webová stránka neziskovky zaznamenala počas kampane takmer trojnásobný nárast unikátnych návštevníkov oproti priemeru. V priebehu jedného mesiaca sa strojnásobil aj počet likov na facebookovej stránke. „Témy sa chopili médiá a vytvorili tak množstvo bezplatného mediálneho priestoru,“ dodáva.