Podľa aktuálnej štúdie agentúry ZenithMedia „Advertising Expenditure Forecast“ porastú globálne výdavky na reklamu v roku 2020 o 4,3 percenta.

 

Zároveň ale komerčné médiá, ktoré živí primárne inzercia, obslúžia o 1,6 percenta menej konzumentov ako v predošlom roku. Priamo s tým súvisí predpokladané výraznejšie zvýšenie cien inzercie – 6,1 percenta.

Nájsť publikum je náročnejšie

Ceny posúvajú nahor aj presuny publika. Už totiž neplatí, že reklama najviac zasahuje ľudí prostredníctvom televízie.

Naopak, masové publikum sa fragmentuje a napríklad časť klasického televízneho publika sa čoraz viac presúva na internetové televízie či platformy ako Netflix, Amazon Prime Video, HBO či Disney+.

K lepšiemu dosahu inzerentom nepomáha ani 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa