Podľa aktuálnej štúdie agentúry ZenithMedia „Advertising Expenditure Forecast“ porastú globálne výdavky na reklamu v roku 2020 o 4,3 percenta.
Zároveň ale komerčné médiá, ktoré živí primárne inzercia, obslúžia o 1,6 percenta menej konzumentov ako v predošlom roku. Priamo s tým súvisí predpokladané výraznejšie zvýšenie cien inzercie – 6,1 percenta.
Nájsť publikum je náročnejšie
Ceny posúvajú nahor aj presuny publika. Už totiž neplatí, že reklama najviac zasahuje ľudí prostredníctvom televízie.
Naopak, masové publikum sa fragmentuje a napríklad časť klasického televízneho publika sa čoraz viac presúva na internetové televízie či platformy ako Netflix, Amazon Prime Video, HBO či Disney+.
K lepšiemu dosahu inzerentom nepomáha ani
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?