VÍŤAZNÁ KAMPAŇ – SEPTEMBER 2017
Hurbanovský centimeter
Hodnotenie: 6,13 / 10 bodov
Zadávateľ: Zlatý Bažant
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Viac o kampani sa dočítate nižšie.
2. miesto
Rozumieme nepočujúcim
Hodnotenie: 5,49/ 10 bodov
Zadávateľ: Slovak Telekom
Agentúra: MUW Saatchi&Saatchi
3. miesto
Staršie ako vy
Hodnotenie: 5,17 / 10 bodov
Zadávateľ: Prvá stavebná sporiteľňa
Agentúra: Respect APP
Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov 10)
Odborná porota | Agentúry | Verejnosť | Spolu | |
Hurbanovský centimeter – Zlatý Bažant | 5,60 | 8,50 | 5,27 | 6,13 |
Rozumieme nepočujúcim – Slovak Telekom | 5,60 | 5,00 | 5,67 | 5,49 |
Staršie ako vy – Prvá stavebná sporiteľňa | 6,00 | 4,00 | 3,87 | 5,17 |
Užitočné bývanie – Poštová banka | 4,00 | 5,00 | 7.53 | 4,91 |
Love - Orange Slovensko | 5,40 | 3.5 | 4.07 | 4,75 |
Hudba spája – Europa 2 | 5,00 | 4 | 4.13 | 4,63 |
Hľadáme predátorov Tresky slovenskej – Ryba Žilina | 4,75 | 3,50 | 5,40 | 4,63 |
Modrý Portugal - Vinea | 4,75 | 3,00 | 5,00 | 4,45 |
Rytmus Shopping – Rexona | 4,00 | 6,00 | 4,20 | 4,44 |
[Chuť, ktorá sa rozvinie – Birell] | 4,60 | 2,50 | 4,93 | 4,25 |
Slovenský týždeň – Lidl | 4,20 | 3,00 | 5,33 | 4,19 |
Uber... – Uber | 4,00 | 3,00 | 4,93 | 3,99 |
Pozn.: v hodnotení je podľa pravidiel váha hlasov porota – verejnosť – agentúry v pomere 3:1:1. |
V hlasovaní verejnosti sme vyžrebovali Vieru Baňankovú, ktorá vyhrala štvrťročné digitálne predplatné TRENDU.
Slováci si so Zlatým Bažantom pestovali jačmeň na vlastné pivo
Zlatý Bažant v rámci osláv 50. výročia svojho pivovaru predstavil skvelú kampaň, v ktorej Slovákom sprístupnil časť svojho poľa v Hurbanove. Na tomto mieste si mohli vypestovať jačmeň na vlastné pivo. Vďaka nápadu a prevedeniu komunikácia zvíťazila v Kampani mesiaca.
„Cieľom projektu Hurbanovský centimeter bolo sprostredkovať ľuďom čo najautentickejší zážitok spojený s jačmeňom, sladom a sladovňou a poukázať na dôležitosť sladu vo výrobnom procese piva. S nápadom prišla naša digitálna úderka – Lenka Palečková a Magda Kunská,“ vysvetľuje pre Mediálne.sk creative z agentúry Wiktor Leo Burnett Štefan Andrejco.
Prím v kampani hrala virtuálna hra, v ktorej sa „rozpredávalo“ skutočné pole v Hurbanove. Počas prvého týždňa bolo sprístupnených 500 virtuálnych políčok, ktoré si mohli ľudia kúpiť za zdieľanie na Facebooku. Značka denne otvárala 50 nových políčok, pričom za „share“ mal každý sľúbenú personalizovanú fľašu Zlatý Bažant 12.
Nič však nebolo „zadarmo“, používateľov čakalo aktívne zapájanie sa do súťaže. S odstupom dvoch týždňov dostávali postupne úlohy – keď bolo v Hurbanove zamračené, museli klikaním rozohnať mraky nad poľom, keď bol jačmeň smutný, mali mu pustiť skladbu podľa vlastného výberu a keď úrodu napadli vrany, odohnať ich bolo potrebné pomocou strašiakov. Každý, kto tak urobil, dostal ďalšiu personalizovanú fľašu piva navyše. Poslednou úlohou bola žatva, za ktorou nasledoval proces výroby etikiet, zberu adries od majiteľov políčok.
Keďže miesto na poli bolo limitované, Zlatý Bažant pre tých, ktorí si pole kúpiť nestihli, vytvoril sladovnícky kvíz, v ktorom značka víťazom ponúkla multipacky piva.
Zlatý Bažant v kampani majiteľom celkovo rozposlal 1 765 personalizovaných fliaš, plus za úspešné absolvovanie sladovníckeho kvízu rozdal ďalších 2 456 nepersonalizovaných fliaš. Keďže každá aktivita bola podmienená zdieľaním na Facebooku, značka si na svoje konto pripísala celkovo 1 114 zdieľaní od používateľov.
Vo fáze predaja pozemkov mala webová stránka 16 295 návštev od 9 698 používateľov, ktorí na nej strávili v priemere 2,28 minúty. To, že kampaň fungovala, ukázali aj výsledky, že s každou novou aktivitou sa Zlatému Bažantu podarilo pritiahnuť naspäť na web 80 – 87 percent návštevníkov, ktorí sa mali postarať o svoje políčko.
Našou úlohou bolo ľuďom vysvetliť, prečo je sladovňa dôležitá
O tom, ako sa pripravujú kampane pre Zlatý Bažant, hovorí za celý tím agentúry Wiktor Leo Burnett copywriterka Lenka Palečková
Zdroj: Wiktor Leo Burnett
Opäť v Kampani mesiaca zvíťazilo WLB, vďaka čomu sa to podľa vás podarilo?
Kombinácia šikovných ľudí a portfólia skvelých klientov. Plus sa každý večer modlím, aby sme vyhrali.
V tejto poslednej oslavujete 50. výročie sladovne v Hurbanove, v čom je iná ako tie produktové?
V tejto kampani sme neuvádzali na trh produkt, ktorý si hľadá svojich fanúšikov. Nepracovali sme so zadefinovou cieľovkou ani so žiadnymi benefitmi. Mali sme o dosť zložitejšiu úlohu. Vysvetliť v podstate každému, že základom piva nie je chmeľ, ale slad, a preto je sladovňa taká dôležitá. Čo je samo o sebe trochu nuda.
Do akej miery je pre ľudí dôležité vedieť, že pivovar v Hurbanove oslavuje výročie? Vnímajú to?
Práve preto, že si nikto neuvedomuje, akú podstatnú úlohu slad zohráva, je dôležité o tom hovoriť. A to, že má pivovar vlastnú sladovňu, tiež nie je samozrejmosťou. Zlatý Bažant ju má dokonca už 50 rokov, nehovoriac o tom, že je stabilným pilierom slovenského sladovníckeho priemyslu a významnou exportnou surovinou slovenského poľnohospodárstva.
Prečo je dôležité vracať sa k tradičnosti a samotnému pivovaru?
V dnešnej dobe je už akousi povinnosťou nechať zákazníka nahliadnuť do samotnej výroby, ak chcete, aby vášmu produktu naozaj veril a obľúbil si ho. A „tradičné“ si zákazníci spájajú s niečím, čo je domáce, overené, zaužívané, s niečím čo poznajú, a o to skôr sa s produktom stotožnia.
Do akej miery to pomáha značke?
Aj takto sa dá budovať lovebrand.
Čo plánujete pre Zlatý Bažant v zime? Kedy štartuje vianočná kampaň?
Nechajte sa prekvapiť.
Čo máte na značke Zlatý Bažant najradšej?
To, čím plnia fľaše. (smiech) A samozrejme spôsob, akým uvažujú. Nie sú ako korporácia, ale ako ľudia z našej „agentúrnej“ branže.
A čo máte najradšej na reklame a reklamnom biznise?
Oživovanie ideí. Nie je úžasné, že niečo, čo bolo len nehmatateľnou myšlienkou, sa zmení na realitu a šíri sa to do sveta?
Aký tím pracuje na značke Zlatý Bažant?
Tímlídrom je náš kreatívny riaditeľ Štefan Andrejco (Pišta). Jeho dvojičkou bol donedávna Martin Keder (Keďo) a stratégom Vladimír Lefík (Lefo). Primárne riešili Zlatý Bažant v tejto zostave. Občas sa k nim pridá aj niekto iný z tímu. Nedávno však Keďa vystriedal náš nový talentovaný kolega – Šimon Ondruš (keď vyhrá klinec, tiež dostane prezývku).
Ako riešite, keď sa v tíme nezhodnete?
Väčšinou diskutujeme, kým padne definitívne rozhodnutie. No posledné slovo má samozrejme šéf – Pišta.
Naopak, čo vás vie najviac pobaviť?
Paradoxne nás najviac baví Pišta. (smiech) Má nekonečnú zásobu vtipných historiek… Občas mám pocit, že prežil už tri životy.
Aké máte v agentúre novinky?
Digitálna univerzita je asi najväčšou novinkou. Už mesiac sa raz do týždňa stretávame na prednáškach, aby sme načerpali inšpiráciu a vypočuli si niečo o trendoch z online sveta.
A čo noví klienti?
Poštová banka je jednoznačne najväčším klientom, spomedzi tých, ktorí nedávno pribudli.