Ako spoznať, keď reklama klame, píše Rada pre reklamu

V súvislosti s rôznymi neetickými reklamnými kampaňami prichádzajúcimi zo zahraničia pripravila Rada pre reklamu (RPR) informačný materiál, v ktorom sú uvedené charakteristické znaky najčastejšie sa vyskytujúcich príkladov tzv. podfukárskych kampaní.



Pred čím varuje Rada pre reklamu?

• Listy predpovedajúce budúcnosť

• Pyramídový predaj a programy ponúkajúce dary zadarmo

• Lotérie, stávkové hry a súťaže

• Podvody s ponukou peňazí zo zahraničia a zálohovými poplatkami

• Príležitosti na prácu vykonávanú doma

• Zázračné liečebné kúry



Informácie sú uvedené na internetovej stránke Rady pre reklamu pod názvom "Zdá sa vám, že reklama je príliš dobrá na to, aby to bola pravda?" Sú v nich opísané základné typy týchto kampaní, pred ktorými sa môže spotrebiteľ chrániť sám, pokiaľ bude o nich dostatočne informovaný.



RPR vyzýva spotrebiteľov, aby sa vo vlastnom záujme s materiálom oboznámili a vyhli sa tak prípadným problémom a zároveň prosí tých spotrebiteľov, ktorí sa s podobnou reklamou stretli, aby sa obrátili na radu.