VÍŤAZNÁ KAMPAŇ – JÚL 2017

Kozel odmenil poctivých tradičných remeselníkov

Hodnotenie: 6,06 / 10 bodov 
Zadávateľ: Velkopopovický Kozel
Agentúra: Triad Advertising

Viac o kampani sa dočítate nižšie.


2. miesto

Rajec Bobuľka

Hodnotenie: 5,76/ 10 bodov
Zadávateľ: Kofola ČeskoSlovensko
Agentúra: Kaspen/Jung von Matt


3. miesto

Predstavenie kolekcie jeseň/zima 2017 

Hodnotenie: 5,38 / 10 bodov
Zadávateľ: Nehera
Agentúra: Jandl


Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov 10)

Odborná porota Agentúry Verejnosť Spolu
Kozel odmeňuje poctivých tradičných remeselníkov - Kozel 6,33 5,50 5,80 6,06
Rajec Bobuľka - Rajec 6,00 4,00 6,80 5,76
Kolekcia jeseň/zima 2017 - Nehera 4,67 8,50 4,40 5,38
Kajaky Vajda – Slovenská sporiteľňa 6,00 4,00 4,20 5,24
Čo by robili hasiči, keby nemali čo robiť? – SPP 5,00 4,00 6,00 5,00
Vlastný priestor – Prvá stavebná sporiteľňa 5,50 3,00 5,20 4,94
Staršia ako vy - Prvá stavebná sporiteľňa 5,00 4,00 5,20 4,84
Porcia dobrých skutkov s K-Classic – Kaufland 5,50 3,00 3,20 4,54
Máme to v rodine - Horalky 4,00 5,50 4,60 4,42
Čo robí Edo počas celozávodnej dovolenky? - Volkswagen Slovakia 3,67 5,00 6,00 4,40
Antikliman – Rehau 4,30 3,50 4,00 4,30
Zeon Smart plachta – ZSE 4,50 3,00 4,60 4,22
Pozn.: v hodnotení je podľa pravidiel váha hlasov porota – verejnosť – agentúry v pomere 3:1:1.

V hlasovaní verejnosti sme vyžrebovali Jozefa Želúdka, ktorý vyhral štvrťročné digitálne predplatné TRENDU. 

Pivovar nemusí dať peniaze len do reklamy, dajú sa investovať aj inak

Kozel vo svojej poslednej komunikácii stavil kartu na remeselníkov a ich poctivú prácu, ktorej sa aj napriek modernej dobe nevzdali. Kampaň, v ktorej pivná značka vyzvala ľudí na Slovensku a v Česku, aby napísali o remeselníkoch z ich okolia, si získala v auguste ocenenie Kampaň mesiaca.

Velkopopovický Kozel už dlhodobo komunikuje verejnosti posolstvo, že najlepšou odmenou po dobre vykonanej práci je pohár piva. 

Značka sa spojila s hrnčiarmi na Slovensku a v Českej republike, kde kampaň prebiehala, a vyrobil s nimi odmenu.

Ako Slovensko hľadalo spolu s Velkopopovickým Kozlom poctivých remeselníkov

Zdroj: Velkopopovický Kozel

„Najprv sme oslovili niekoľko hrnčiarov v Česku a na Slovensku, aby sme zistili, ktorí by s nami boli ochotní spolupracovať. Následne sme šiestich osobne navštívili, aby sme zistili viac o ich práci a lepšie ich spoznali. Vybrali sme dvoch, s ktorými sme následne nakrútili hlavné video kampane,“ vysvetľuje pre Mediálne.sk creative team leader z Triad Advertising Eugen Korda.

Značka v krátkom videu Slovákom a Čechom ukázala remeselníkov priamo pri ich práci, pri výrobe krčahu. Vo videu hovorila aj o hodnote vďaky za ich prácu, ktorá je pre mnohých z nich viac ako peňažná odmena.

Kampaň počas jej tvrania získala viac ako 800 odporúčaní, pričom veľa z nich obsahovalo fotografie remeselných výrobkov a pozitívne slová. Vo finále Kozel rozdal 170 krčahov na pivo remeselníkom, ktorých odporučili ľudia z ich okolia. Jednotlivé príbehy priamo od ľudí sa objavili aj na špeciálnej microsite. Agentúra sa rozhodla neupravovať ich a ani neprepisovať, chcela zachovať autentickosť a ich skutočnosť.

Ako Slovensko hľadalo spolu s Velkopopovickým Kozlom poctivých remeselníkov

Zdroj: Velkopopovický Kozel

Ako Slovensko hľadalo spolu s Velkopopovickým Kozlom poctivých remeselníkov

Zdroj: Velkopopovický Kozel

„V dobe, kedy sa často spomínajú pojmy ako „europivo“ a na trhu je veľa podobných pivných produktov, ktoré majú nie vždy dobrú kvalitu, je dôležité, aby sa brand odlíšil. Kozel si môže dovoliť hovoriť o tradíciách a poctivej práci, pretože je to stále to isté pivo ako pred 140 rokmi. Zároveň je pekné vidieť, že peniaze určené na reklamu dokáže pivovar využiť aj zmysluplnejšie ako iba na tvorbu reklamného obsahu,“ dodáva E. Korda.

Kampaň mala v tomto prípade predovšetkým imidžový charakter. „Kým hardsellové kampane dokážu rýchlo ovplyvniť predaje, ale ich efekt rýchlo pominie, kampane tohto typu dlhodobo budujú brand ako taký namiesto produktov. Tvoríme tak skupinu spotrebiteľov, ktorí majú brand radi a jeho produkty kupujú pravidelne,“ uvádza.

Ako Slovensko hľadalo spolu s Velkopopovickým Kozlom poctivých remeselníkov

Zdroj: Velkopopovický Kozel

Cieľovou skupinou kampane boli manuálne sa živiaci muži v strednom veku, pre ktorých je často Kozel najobľúbenejším pivom a veria v jeho kvalitu. Na druhej strane boli mladí ľudia vo veku okolo tridsať rokov.

Kampaň, za ktorou stojí česká pobočka agentúry Triad Advertising, sa šírila prostredníctvom videa na Facebooku, na Youtube a v displej sieti na stránkach alebo v HBBTV rozhraní vybraných staníc. Myšlienku ďalej agentúra podporila v online aj offline pomocou PR článkov a na Facebooku formou príbehov o remeselníkoch.

Snažíme sa byť autentickí, aj keď je to exekučne ťažšia cesta

O tom, ako sa pripravujú kampane pre Velkopopovický Kozel, hovorí managing director z agentúry Triad Advertising Petra Jankovičová.

Ako Slovensko hľadalo spolu s Velkopopovickým Kozlom poctivých remeselníkov

Zdroj: Triad Advertising

Aký je Velkopopovický Kozel klient a ako sa pre neho pripravujú kampane?

S týmto klientom spolupracujeme v podstate od založenia českej pobočky Triadu a zažili sme si spolu už naozaj veľa kampaní.

Pripravuju sa kampane pre Velkopopovicky Kozel len v českej pobočke alebo aj na Slovensku? Prípadne, ako to celé prebieha pri prípravách kampane?

Kampane pre Velkopopovického Kozla robíme v Česku, na Slovensku a máme na starosti aj digitálnu komunikáciu značky medzinárodne. Keďže ale väčšinu marketingových aktivít robí Kozel z Čiech, je praktickejšie aj pre nás vyrábať veci tu. Slovenský tím na strane klienta aj Triadu je ale integrovaný a do tvorby kampaní sa aktívne zapája.

Na čom staviate celú stratégiu značky Velkopopovický Kozel?

Stratégia značky v Česku a na Slovensku je postavená hlavne na dlhodobej komunikačnej platforme „Odmena po poctivej práci“. Našou úlohou je hľadať stále nové prístupy, ako toto ľuďom povedať. Snažíme sa byť autentickí, aj keď je to exekučne ťažšia cesta, vieme ale, že cieľová skupina značky to dlhodobo oceňuje.

Velkopopovický Kozel zvíťazil v roku 2015 v kategórii Interactive & Online s kampaňou „Stretni stareho parťáka“. Vďaka čomu si podľa vás táto kampaň zaslúžila ocenenie? V čom bola pre vás výnimočná?

Kampaň bola silná najmä v tom, že jej správa bola jednoduchá a využila inovatívny spôsob komunikácie – dalo by sa povedať, že sme vtedy tak trochu hackli Facebook :)

Ktorá z kampaní pre Kozel bola doposiaľ najúspešnejšia?

Úspešnosť kampaní sa ťažko porovnáva, pretože každá má iné ciele, no najviac sa nám osvedčili také, ktoré majú presah do reálnych životov ľudí.

A ktorá je vaša najobľúbenejšia?

Mojou osobnou srdcovkou je práve kampaň „Kozel odmeňuje poctivých tradičných remeselníkov“ práve kvôli tomu, že sa nám podarilo spolupracovať so skutočnými remeselníkmi a vyrobiť s nimi krásnu vec, ktorá určite poteší aj ľudí.

V médiách sa ešte pred letom objavila správa, že český Triad redukuje zamestnancov. Prečo ste sa rozhodli pre tento krok?

Čo sa týka situáce pred a počas leta, mali sme síce ťažšie obdobie, dnes už sa situácia zlepšila a hlavne vďaka našim ľuďom a ich skvelej práci sa nám podarilo toto náročné obdobie ustáť.

Akých klientov ste sa vzdali a naopak, ktorí noví do agentúry prišli?

Pri každom tendri veľmi dôsledne zvažujeme, či naša práca bude mať pre klienta skutočnú pridanú hodnotu. Radi vymýšľame nápady, ktoré majú reálny dopad a zároveň sú tak trochu výzvou. V Prahe sa preto veľmi tešíme zo značky Philips, pre ktorú sme nedávno dokončili úspešnú kampaň na holiace strojčeky, ktorá celá prebiehala v prostredí Facebook Messengera a spravoval ju robot. Zároveň s týmto klientom začíname ďalši projekt v oblasti zdravej výživy. Radosť nám robia aj značky Lučina, Pribináček a Král sýrů, kde sme sa posunuli z digitálnej agentúry do úlohy agentúry strategickej. To, s ktorými klientami sme sa rozlúčili nechceme komentovať, neprišlo by nám to veľmi profesionálne.

Leto už máme skoro za sebou. Čo robil Triad v júli a v auguste?

Leto je pre veľa našich klientov hlavná sezóna, preto kampaní bolo naozaj veľa – hlavne tých pivných. Napríklad sme pomohli značke Gambrinus podporiť amatérskych futbalistov alebo sme spúšťali seriál pre Pilsner Urquell o tom, ako vyzerá história aj súčasnosť českej pivnej kultúry. S malými obmenami ho budete môcť už čoskoro vidieť aj v slovenskej verzií. Tento týždeň štartuje najväčšia tohtoročná kampaň Ikea, ktorá ľuďom hovorí, ako z obývačky urobiť naozaj multifunkčný priestor, kde môžete robiť aj veľa iných aktivít ako pozeranie TV. Je toho omnoho viac, v lete sme robili na viac ako 20 kampaniach, uff ;)

Kde v agentúre čerpáte nápady a čo vás inšpiruje?

Inšpiráciu čerpáme zo sveta okolo nás (samozrejme). Každý z nás má oči a uši, ktoré používa nielen pri práci, ale aj mimo nej. Pre tvorbu dobrej reklamy je nevyhnutné dobre poznať, ako funguje skutočný svet, v ktorom žijú ľudia, pre ktorých tá reklama je. Niektorí z nás tak miesto plážových letovisiek organizujú v lete detské tábory – a tam sa človek dozvie naozaj veľa vecí, ktoré sa do kancelárie reklamnej agentúry len tak nedostanú. A náš kreatívny riaditeľ Jaro Zacko je často krát členom porôt medzinárodných aj lokálnych súťaží, takže benchmarky kvality nastavujeme aj cez neho.

Čo je v Triade „nové“?

Okrem reklamných kampaní momentálne pracujeme na naozaj komplexnom prístupe k zadaniam. To znamená aj to, že pracujeme na in-house výskume, ktorý nám v reálnom čase povie viac o tom, ako kampaň beží vďaka odpovediam ľudí, ktorých kampaň zasiahla – tak trocha unikátny systém, ktorý sme vytvorili vďaka našej hlbokej znalosti zákulisia sociálnych sietí. Veľa našich kolegov sa chystá na WebSummit načerpať nejakú tú inšpiráciu.

A čo chystáte na jeseň?  

Čaká nás niekoľko jesenných a vianočných kampaní a plánovanie aktivít mnohých značiek na rok 2018. A možno stihneme aj nejakú československú grilovačku :).