VÍŤAZNÁ KAMPAŇ – MÁJ 2017
Zeon Smart zastávka
Zdroj: Respect APP
Hodnotenie: 6,22 / 10 bodov
Zadávateľ: Západoslovenská energetika
Agentúra: Respect APP
Viac o kampani sa dočítate nižšie.
2. miesto
50 rokov hurbanovskej sladovne
Hodnotenie: 5,85/ 10 bodov
Zadávateľ: Zlatý Bažant
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
3. miesto
Laco Borbély v kampani Niké
Hodnotenie: 5,63 / 10 bodov
Zadávateľ: Niké
Agentúra: Istropolitana Ogilvy
Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov 10)
Odborná porota | Verejnosť | Agentúry | SPOLU | |
Zeon Smart zastávka – Západoslovenská energetika | 6,67 | 5,6 | 5,5 | 6,22 |
50 rokov Hurbanovskej sladovne - Zlatý Bažant | 6,25 | 5 | 5,5 | 5,85 |
Laco Borbély v kampani Niké – Niké | 5,75 | 3,4 | 7,5 | 5,63 |
Na konci evolúcie nie je krása – Festival Ekotopfilm | 5,5 | 5,2 | 5 | 5,34 |
Digitálna inteligencia - ČSOB | 5,5 | 5,2 | 2,5 | 4,84 |
Kodiaq obrovský – Škoda Auto Slovensko | 5,25 | 4,8 | 2 | 4,51 |
Slovenský sajder – Lišiak zo sadu | 4,75 | 4,4 | 3,5 | 4,43 |
Vymydli si – MullenLowe GGK | 5,25 | 3,8 | 2 | 4,31 |
Maľovanie od ruky – Primalex | 4,5 | 4,6 | 3 | 4,22 |
Toto leto bude bzukot - Demänovka | 4,25 | 4,2 | 3 | 3,99 |
Kofola je KFL – Kofola ČeskoSlovensko | 4,25 | 3,4 | 3 | 3,83 |
Pozn.: v hodnotení je podľa pravidiel váha hlasov porota – verejnosť – agentúry v pomere 3:1:1. |
V hlasovaní verejnosti sme vyžrebovali Daniela Horvátha, ktorý vyhral štvrťročné digitálne predplatné TRENDU.
Mladšia cieľovka je odvážnejšia
Západoslovenská energetika v rámci kampane na podporu svojho nového produktu – aplikácie Zeon Smart domov, opäť využila ako jeden z mediatypov zastávku mestskej hromadnej dopravy. Spolu s tvorcovskou agentúrou Respect APP sa vďaka tomuto nápadu vyšplhala na najvyššiu priečku májovej Kampane mesiaca.
ZSE z bežnej zastávky urobila interaktívny spot, z ktorého si mohla verejnosť na zväčšenom displeji vyskúšať, ako sa dá pomocou služby Zeon Smart domov inteligentne riadiť domácnosť. Okrem wi-fi pripojenia a nabíjačky na telefón mohli ľudia ovládať osvetlenie, hudbu, sledovať aktuálnu teplotu či vlhkosť vzduchu.
Dohromady bol pomocou aplikácie v čase trvania kampane od 18. apríla do 1. mája, 1 080-krát zapnutý virtuálny kávovar, 1030-krát rádio, 980-krát verejnosť zapla svetlo, 8 750-krát zmenila jeho farbu, 2 275-krát jas. Okrem toho bolo na nabíjačku pripojených 475 mobilných zariadení a niekoľko stoviek používateľov sa pripojilo na bezplatnú wi-fi.
Zdroj: Respect APP
„Interaktívna zastávka bola súčasťou kampane na inováciiu Zeon Smart Domov, čo je sám o sebe interaktívny produkt, kde si spotrebiteľ môže riadiť svoju inteligentnú domácnosť. Ide však o celkom novú kategóriu na slovenskom trhu, preto je dôležité spotrebiteľov edukovať. Práve spojením potreby edukácie a interaktivitou samotného produktu vznikla myšlienka využiť na ‚predstavenie naživo‘ zastávku v Bratislave na Námestí SNP,“ vysvetľuje pre Mediálne.sk vedúci tímu marketingovej komunikácie ZSE Daniel Sloboda.
Nie je to prvýkrát, čo značka ZSE v rámci kampane „obrandovala“ zastávku. Minulý rok na jar využila rovnaký „nosič“ na predstavenie novej online Zákazníckej zóny ZSE spolu s wi-fi zadarmo, na jeseň v kampani „K plynu a elektrine si doprajte poriadnu starostlivosť“ predstavila zastávky, kde sa mohli ľudia ohriať na vyhrievanej lavičke, dobiť si svoje mobilné zariadenia alebo využiť wi-fi zadarmo.
„Verejnosť na naše zastávky reaguje veľmi pozitívne a to v širokom spektre používateľov aj mimo samotnej cieľovej skupiny. V zásade ale platí, že mladšie cieľové skupiny sú pri skúšaní odvážnejšie. Pri ich umiestňovaní sa vždy snažíme, aby išlo o veľmi frekventované miesto nielen z pohľadu ľudí využívajúcich MHD, ale aj z pohľadu okoloidúcej pešej verejnosti. Zároveň sa snažíme umiestniť naše zastávky aj do iných miest, kde tento formát nie je až taký bežný ako v hlavnom meste,“ hovorí D. Sloboda.
Zdroj: Respect APP
ZSE sa v kampani zamerala na ľudí vo veku 30 – 55 rokov, ktorí sa spolupodieľajú na rozhodovaní v domácnosti, majú doma internet a patria skôr medzi pokročilejších používateľov internetu. Rovnako nemajú problém s aplikáciami a nemajú bariéry pred novými vecami, v prípade, že im prinášajú hodnotu a úžitok.
Okrem interaktívnej zastávky bol súčasťou kampane od agentúry Respect APP outdoor, online a printy. Komunikácia nasadená v outdoore bola zameraná najmä na budovanie awareness nového produktu a produktovej značky Zeon, online na budovanie awarenes, edukáciu vo forme dodaných aj natívnych PR článkov, ale najmä na generovanie návštevnosti stránky Zeon.sk. Úlohou printov bola edukácia vo forme článkov, vrátane redakčných testovaní. Doplnkovú úlohu hralo rádio a TV sponzoring.
Letná uhorková sezóna je pre nás akurát tak uhorka v gintonicu
O tom, ako sa pripravujú kampane pre Západoslovenskú energetiku, hovorí copywriterka z agentúry Respect APP Lenka Ďurkovičová
Zdroj: linkedin.com
Nie je to prvýkrát, čo má ZSE obrandovanú zastávku. Je to vďačný spôsob, ako predstaviť produkty spoločnosti verejnosti?
ZSE je odvážny klient, prišiel s novým vlastným produktom, o ktorom mnohí Slováci nemali ani tušenie. Zároveň sú v ZSE však aj dosť rozvážni, čo je najlepšia kombinácia.
Ako sa pripravujú kampane pre ZSE?
S rozvahou tohto klienta súvisí aj to, že každý bríf je naozaj starostlivo pripravený a pri navrhovaní kreatívnych riešení sa máme vždy o čo oprieť.
Na tohtoročnom Zlatom klinci ste získali päť ocenení. Čo pre vás v agentúre znamenajú?
V prvom rade pre všetkých znamenajú hlavne motiváciu prekonávať samých seba. Pre mňa osobne však znamenajú, že sme dosť savage – päť klincov za päť rôznych prác pre päť rôznych klientov – s agentúrou, kde je spolu 19 ľudí aj s majiteľmi :)
Aká kampaň bola vo všeobecnosti pre vašu agentúru najťažšia a naopak, pamätáte si na takú pri ktorej ste sa zabávali?
Neviem, či bola najťažšia, ale určite najnáročnejšia bola facebooková online aktivita, kde ZSE zbieralo fotky domácich miláčikov do komentárov Facebooku a my sme každého jedného dokresľovali na do hrdinských kostýmov. To bola zverina. Zabávame sa pri väčšine brainstormingov, no Mr. Coconut nás zabáva doteraz.
Kde v agentúre čerpáte nápady?
Okrem lustrovania internetov si pri nedostatku inšpirácie stačí iba prisadnúť ku kolegom s kávou na pavlač a počúvať, čo je nové v ich životoch. V Respect APP pracujú zaujímaví a svojskí ľudia s rôznorodými záujmami a vedomosťami, ktoré ponúkajú množstvo inšpirácie.
Aké máte v agentúre novinky?
Nový projekt je, že sa chystáme sťahovať. Náš tím sa za posledné mesiace zväčšil o super ľudí a pribudli aj noví klienti.
Hovorí sa, že leto je uhorkova sezóna. Na čom budete pracovať počas prázdnin?
U nás bude uhorkovú sezónu maximálne naznačovať uhorka v gintonicu. Čaká nás viacero kampaní, ktoré predpovedajú zaujímavé leto.
Aké máte plány na leto? Plánujete aj nejaké spoločné aktivity v rámci agentúry?
Pred chvíľkou sme mali super agentúrny teambulding. Spoločné aktivity však plánovať ani nemusíme, tie prichádzajú samé - pravidelne a minimálne raz za týždeň.
Čo robíte, keď nepracujete?
Budujem nové základy bohemistických a dekadentných odbojov v baroch, kultúrnych inštitúciách, kinách a v kabarete.