Najlepšie reklamy za uplynulý mesiac vyberá redakcia Mediálne.sk na základe prihlásených prác agentúr a vlastného monitoringu. Redakcia zostavuje shortlist (kampane s najvyšším hodnotením v prvom kole), ktorý spravidla obsahuje 10 – 15 kampaní bez ohľadu na využitý mediatyp.
O celkovom poradí následne rozhoduje kombinované hlasovanie odbornej poroty, zástupcov agentúr a verejnosti. Váha hlasov je v tomto prípade v pomere 3:1:1, kde najväčší vplyv na výsledky majú hlasy odborných porotcov.
Odborný porotca ani agentúra nehlasujú za prípadne vlastné práce na shortliste. Cieľom je zabezpečiť čo najviac nezávislé hodnotenie a vyvážený pohľad na prihlásené práce. V prípade „verejnosti“ ide o hlasy registrovaných používateľov na webe Mediálne.sk/TREND.sk. Každý z nich má k dispozícii jeden hlas.
Hlasuje sa na stupnici od 1 do 10, kde 10 znamená najvyššie hodnotenie. Bodová hodnota sa priraďuje každej kampani, môže byť aj rovnaká.
V bodovaní by mal hlasujúci zohľadniť komplexné hodnotenie reklamy, teda jednak nápad, realizáciou, celkovú „páčivosť“, ale aj možný prínos k obchodným či komunikačným výsledkom zadávateľa.
Reklamné agentúry hlasujú rovnakým spôsobom ako verejnosť (dotazník zasiela Mediálne.sk všetkým agentúram pôsobiacim na Slovensku – ak ste dotazník nedostali, ozvite sa prosím na [email protected]). Spriemerované bodovanie agentúr sa počíta ako jeden hlas.
Vyhrávajú kampane s najvyšším priemerným hodnotením.