Najlepšie reklamy za uplynulý mesiac vyberá odborná porota, ako aj široká verejnosť a reklamné agentúry. V prvom kole profesionáli z oblasti reklamy, marketingu a médií vyberú na shortlist práce, ktoré inzerenti nasadili v danom mesiaci (na základe redakčného monitoringu a prihlášok agentúr).

Každá práca, ktorá získa aspoň jeden hlas, postupuje do finálneho bodovania. Porotcovia pri jednotlivých mediatypoch hodnotia nápad reklám (originalitu, vtip, spracovanie) na stupnici od 1 do 5, kde päť bodov znamená najlepšie hodnotenie.

Porotcovia nemôžu hodnotiť v kategórii, v ktorej sa nachádza kampaň ich agentúry/klienta. Cieľom je zabezpečiť čo najviac nezávislé hodnotenie a vyvážený pohľad na prihlásené práce.

Pri kampani sa navyše neboduje iba páčivosť reklamy, ale aj možný prínos k obchodným či komunikačným výsledkom zadávateľa.

Rovnakým spôsobom hlasuje aj verejnosť (viac než tisíc používateľov registrovaných cez Mediálne.sk – ľudí z agentúr, marketingových oddelení či študentov komunikačných odborov), ktorej spoločné hodnotenie má váhu jedného hlasu. 

Reklamné agentúry hlasujú rovnakým spôsobom ako verejnosť (dotazník zasiela Mediálne.sk všetkým agentúram pôsobiacim na Slovensku – ak ste dotazník nedostali, ozvite sa prosím na [email protected]). Spriemerované bodovanie agentúr sa počíta ako jeden hlas. Agentúry nemôžu hlasovať za vlastné práce. 

Vyhrávajú kampane s najvyšším priemerným hodnotením.