KAMPAŇ 7-8/16
Hodnotenie: 4,42 / 5 bodov
Zadávateľ: Zlatý Bažant
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Viac o kampani sa dočítate nižšie.
2. miesto
Fofola a Pán Meflón
Hodnotenie: 3,27 / 5 bodov
Zadávateľ: Kofola
Agentúra: Zaraguza
3. miesto
Naše najlepšie
Hodnotenie: 3,18/ 5 bodov
Zadávateľ: Slovnaft
Agentúra: Istropolitana Ogilvy
Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov 5)
Budiš | Zlatý Bažant | Kofola | Slovnaft | Nicolaus Vodka | Orange Slovensko | Margot | |
NÁPAD | 2.57 | 4.63 | 3.57 | 3.03 | 2.63 | 2.95 | 2.23 |
PRÍNOS | 2.57 | 4.2 | 2.97 | 3.33 | 2.3 | 2.16 | 2.03 |
SPOLU | 2.57 | 4.42 | 3.27 | 3.18 | 2.47 | 2.56 | 2.13 |
Ako slovenské legendy grafického dizajnu opäť dostali šancu
Heineken komunikuje svoju „retro“ verziu piva Zlatý Bažant '73 už od jej uvedenia na trh veľkolepo. Sprevádzajú ju nápadité reklamné spoty plné „starodávnych“ záberov a dokonca pre svoje pivo otvoril aj špeciálny „pop-up“ výčap.
V ďalšej marketingovej podpore piva uvareného podľa najstaršieho varného listu piva Zlatý Bažant z roku 1973 predstavila značka zaujímavý nápad. Príležitosť vďaka nemu nedostali súčasní grafickí dizajnéri z reklamných agentúr, ale legendy profesie zo 70. rokov.
Karol Rosmány, Pavel Choma a Jan Meisner mali za úlohu vytvoriť autorské plagáty spôsobom, akým sa vyrábali v dobe, keď bol prvýkrát uvarený Zlatý Bažant '73. Išli na to ručne, poctivo a s použitím postupov danej doby. Grafici mali pri svojej práci autorskú slobodu – každý z nich si sám zvolil námet, techniku aj texty.
Zdroj: Wiktor Leo Burnett
Nebolo to však len o plagátoch. Výsledkom kampane bol okrem vizuálov aj 10-minútový film, v ktorom mladá dokumentaristka Jana Durajová zvečnila proces ich tvorby. Tri teasingové medajlóny a trojminútový trailer boli nasadené na Facebooku a na YouTube a pozývali ľudí na stránku www.projekt73.sk. Na webe si používatelia mohli pozrieť dokument a zároveň sa zapojiť do súťaže o plagát z limitovanej edície s podpisom autora.
Plagáty sa dostali zároveň aj do offlinu, keďže putovali celé leto s Bažant kinematografom po 32 mestách na Slovensku.
Zdroj: Wiktor Leo Burnett
„Našou úlohou bolo odkomunikovať predĺženú dobu trvanlivosti 6 týždňov, ‚craftovosť‘ a použitie najlepších lokálnych ingrediencií. Preto sme oslovili troch legendárnych slovenských grafických dizajnérov, ktorí boli aktívni v 70. rokoch, aby vytvorili autorský plagát pre Zlatý Bažant '73. Avšak spôsobom, akým sa to robilo v 70. rokoch,“ priblížila pre Mediálne.sk account manager z agentúry Wiktor Leo Burnett Anastasiya Kazmiruk.
Ako ďalej dodáva, grafici dostali autorskú slobodu, pričom nikto zo zadávateľov do procesu tvorby nezasahoval a finálne diela videli všetci až na prezentácii. „Žiadny výber víťazného vizuálu neprebiehal. Od začiatku to nemala byť súťaž – chceli sme priniesť tri rôzne pohľady na tému, tri autentické pohľady tvorcov zo sedemdesiatych rokov. Na webstránke k projektu si nakoniec ľudia mohli podľa svojho vkusu vybrať, ktorý plagát s podpisom autora by chceli vlastniť a záujem o všetky tri bol vcelku vyrovnaný,“ dodáva.
Zdroj: Wiktor Leo Burnett
Dokument videlo v televízii 101-tisíc ľudí, približne 80-tisíc používateľov si pozrelo online medajlóny protagonistov a trailer na dokument. Bažant Kinematograf navštívilo 33-tisíc ľudí, značka rozdala 60 originálnych tubusov s podpísanými replikami plagátov. Do súťaže na webe projekt73.sk sa zapojilo 357 ľudí.
Kreatívny nápad vytvorila reklamná agentúra Wiktor Leo Burnett. Kampaň bola nasadená začiatkom júla, samotné plagáty putovali po Slovensku celé leto.
Vizitka tvorcov
creative director Štefan Andrejco z Wiktor Leo Burnett
Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš „dream job“?
Ako malý som netúžil byť kozmonautom, ale maliarom. Potom som vyštudoval grafický dizajn a cez MUW som sa dostal k reklame. Takže môj dream job to nebol, ale nemá to od toho ďaleko.
Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?
Filmy, knihy, internet, ale veľmi inšpiratívni sú hlavne ľudia, s ktorými pracujem.
Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...
Celá komunikácia J&T Banky od začiatku až po veľmi úspešný megalomanský projekt Hudba vs. Burza. A za posledné obdobie hlavne reklamy pre Zlatý Bažant, či už 73-ku alebo Radler 00.
Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?
Na všetko sa pozerám spôsobom „Čo na to povie cieľovka?“. A asi vďaka reklamnému mysleniu ťažko dokážem robiť veci len tak. Všetko musí mať dôvod.
Akú vec ste si v minulosti kúpili na základe reklamy, hoci ju vôbec nechcete či nepotrebujete?
Ja som v tomto celkom imúnny a skôr dám na referencie ako na reklamu.
Čo robíte, keď nepracujete?
Snažím sa byť dobrým otcom.