KAMPAŇ 6/15
Hodnotenie: 3,93 / 5 bodov
Zadávateľ: Coop Jednota
Agentúra: Jandl
Viac o kampani
2. miesto
Spájame ľudí v Európe
Hodnotenie: 3,02 / 5 bodov
Zadávateľ: Slovak Telekom
3. miesto
Cestovné poistenie
Hodnotenie: 2,42 / 5 bodov
Zadávateľ: Union
Agentúra: This is Locco
Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov je 5)
Kampaň mesiaca 6/2015 | ||||
KAMPAŇ | ||||
UNION | COOP JEDNOTA | KOFOLA | TELEKOM | |
NÁPAD | 2.3 | 3.77 | 2.4 | 3.32 |
PRÍNOS | 2.54 | 4.1 | 2.36 | 2.72 |
SPOLU | 2.42 | 3.93 | 2.38 | 3.02 |
Kolesománia v Coop Jednota
Domáca supermarketová sieť Coop Jednota si to aj počas letných mesiacov namierila na lazy, kde žijú dve ikonické postavy, dlhodobo známe z reklamných kampaní tejto siete. Diváci sa tak opäť počas brejkov mohli vnoriť do mikrosveta rázneho baču a jeho parťáka honelníka.
Kampaň dokázala už po niekoľkýkrát obhájiť prvenstvo v ankete Kampaň mesiaca a to tak, že si získala priazeň nielen odborníkov na reklamu, ale ako „najlepšiu“ ju označila aj vybraná vzorka zástupcov verejnosti.
Cieľom kampane bolo odkomunikovať spotrebiteľskú súťaž pre zákazníkov Coop Jednoty, ktorá je pravidelnou aktivitou reťazca počas letných mesiacov. Keďže sa hrá o výhry na kolesách, akými sú napríklad autá, skútre či bicykle, aj príbehy baču a honelníka sa vždy točia okolo kolies.
Ústredným mediatypom kampane je televízny spot, ktorý značka ozvláštnila o známy hit Iggyho Popa s názvom Passenger. Nejedná sa však o klasickú verziu skladby, ale o upravenú verziu na ľudovú nôtu. V spote sú okrem dvoch hlavných hrdinov viditeľné aj živé zvieratá, ktoré sa pravdepodobne postarali o viralitu celej kampane.
Za päť dní sa spot prehral takmer 910-tisíc ráz na sociálnych sieťach, na YouTube a serveri mojevideo.sk sa spot zobrazil v rozpätí piatich dní vyše 100-tisíc ráz.
„Hneď po zverejnení na sociálnych sieťach sa televízny spot na spotrebiteľskú súťaž Kolesománia stal doslova virálnym hitom. V krátkom čase ho videli vyše 2 milióny používateľov. A nielen na Slovensku, všimli si ho aj v Českej republike,“ vysvetľuje pre Mediálne.sk creative director z agentúry Jandl Ján Fajnor.
Ako ďalej dodáva, televízny spot vysoko ohodnotili aj na globálnych brandžových fórach. „Napríklad Dailycommercial.com, ktorý vyberá to najlepšie zo svetových reklám, ho označil za „genius hilarious commercial“ a dali mu 9,2 bodu z desiatich,“ vysvetľuje.
Za celou kampaňou vidí tvorcovská agentúra Jandl, ktorá sa dlhodobo stará o značku Coop Jednota, jednoduchý a vtipný nápad. „S vydarenou realizáciou a kultovou hudbou v ľudovej úprave sa ukázal ako správny mix, ktorý dokáže osloviť široké masy,“ uvádza.
Kampaň okrem televízie prebiehala aj v printe. Nasadená bola od polovice júna do polovice júla tohto roka.
Agentúra označuje kreatívny koncept za špecifický fenomén na slovenskom reklamnom trhu. „Diváci sa na každú kampaň tešia a ko na nový diel obľúbeného seriálu. Kdes som čítal, že je to vlastne najdlhšie bežiaci slovenský televízny sitcom,“ uzatvára.
Vizitka tvorcov
copywriter Karol Thiry z Jandl
Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš "dream job"?
Chcel som to skúsiť a napokon to vyšlo.
Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?
Z briefu. Ak je dobre napísaný
Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...
Táto s kuriatkom sa vraj celkom páčila.
Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?
Všade hľadám preklepy.
Čo robíte, keď nepracujete?
Víkendujem.