Kampaň v Rumunsku nasadila Coca-Cola začiatkom apríla a potrvá do 25. júna. Už teraz však značka eviduje vysoký zásah cieľovej skupiny – tínedžerov – a nárast predaja pollitroviek o 11 percent.

Za úspechom je nápad agentúry McCann, ktorá na etikety fliaš prirobila pásik. Ten sa po oddelení dá nosiť ako náramok, navyše obsahuje kód, ktorý po naskenovaní v aplikácii zákazníkovi povie, čo vyhral, píše Adweek.

Najlákavejšou výhrou pre mladých Rumunov je 1 200 vstupeniek pre dvojice na najväčší miestny hudobný festival Untold. Okrem toho sú medzi výhrami vstupenky aj na ďalšie letné festivaly, stretnutia s hudobnými interpretmi a vďaka spolupráci s McDonald's aj 200-tisíc špeciálnych zliav do fastfoodu, uvádzal Forbes.

Etiky majú dovedna osem variantov dizajnu – bonusom pre značku je, že sa stali medzi mladými módnym trendom a náramky si mnohí zvykli nosiť na zápästí, aj keď nič nevyhrali. Výherné náramky sú zas na ruke nutnosťou – slúžia ako vstupenka na festival.

McCann do kampane išiel s insightom, že 40 percent mladých Rumunov Coca-Colu nepije – nekúpilo si žiadnu za posledný mesiac. Motiváciou s dizajnovo vkusnými náramkami, ktoré im dali možnosť výhry vstupov na známe festivaly, oslovila značka 75 percent mladých. Za prvý mesiac evidovala takmer 118-tisíc skontrolovaní kódu cez aplikáciu, ktorá sa zároveň stala najsťahovanejšou v Google Play a AppStore.

Milióny fliaš všetkých príchutí Coca-Coly v pollitrovom a 750 mililitrovom balení sa predávajú po celej krajine. Agentúra uvádza, že z pohľadu výkonnosti ide o najúspešnejšiu kampaň značky na rumunskom trhu.