V polovici mája spustila Poštová banka novú kampaň zastrešenú claimom „Všetko, čo potrebujete, stojí na občianskom preukaze“.

Cieľom kampane je komunikovať dva hlavné benefity pôžičky od Poštovej banky – jednoduchosť a dostupnosť. Na jej získanie stačí mať občiansky preukaz a je dostupná už od 13 eur mesačne.

Banka si tak vybrala na komunikáciu svojej pôžičky nápadne podobnú stratégiu ako zabehnutá kampaň finančnej služby Quatro spoločnosti Consumer Finance Holding (patriaca k VÚB). Tá v súčasnosti komunikuje svoje splátkové produkty napríklad heslom: Nakupujte len s občianskym preukazom už od 10 eur mesačne.

Takto postavený koncept používa Quatro od minulého roka. Aktuálna kampaň bola nasadená v apríli a končí sa tento týždeň.

Kampaň Poštovej banky, ktorú inštitúcia pripravovala s reklamnou agentúrou Effectivity, je nasadená od 15. mája do 15. júla. Využíva štandardné nástroje nadlinkovej a podlinkovej komunikácie, kombinuje televíziu, printy, online, outdoor a BTL na predajných miestach.

K podobnosti s kampaňou Quatra Poštová banka uviedla, že pri jednoduchosti v poskytovaní pôžičky sa chcela vymedziť v prvom rade v segmente bankových inštitúcií. „Pri tvorbe kampaní sú pre nás relevantné najmä komunikačné aktivity bánk. Teší nás, že sme prvou bankou, ktorá komunikuje ako hlavný benefit vybavenie pôžičky len na občiansky preukaz,“ uviedla pre Mediálne.sk vedúca oddelenia PR Poštovej banky Naďa Urbanová.

Agentúra Wiktor Leo Burnett, ktorá pripravuje kampane pre Quatro, si myslí, že pre podobnosť výhod komunikovaných v kampaniach by reklama Poštovej banky mohla podporiť práve konkurenčný produkt. 

"Už žprieskumy po prvej kampani v minulom roku ukázali, že občiansky preukaz je pomerne silno spojený so značkou Quatro. Veľká časť respondentov mala k značke Quatro asociáciu občiansky preukaz a platilo to aj naopak. Ďalšími dvomi kampaňami sa to spojenie určite len posilnilo. A keďže nejde o konkurenčné produkty, tak verím, že kampaň Poštovej banky, v konečnom dôsledku pomôže aj samotnému Quatru,“ tvrdí account director agentúry Wiktor Leo Burnett Milan Sitárik.

"CFH je silne marketingovo orientovaná spoločnosť. Vyvíjame množstvo stratégií, z ktorých sa tie úspešné často stanú predmetom záujmu konkurencie. Produkt "Nákup s Quatrom len na Občiansky preukaz" ukázal silný potenciál získavania nových zákazníkov. Takže bolo len otázkou času, kedy nami vyvinutú úspešnú stratégiu využije aj niekto iný,“ dodala riaditeľka marketingu spoločnosti CFH Karin Súlety.