Reklamné agentúry sa môžu začať uchádzať o ďalšiu štátnu zákazku. Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácii vyhlásilo súťaž na informačnú kampaň o prechode na digitálne terestrické vysielanie. Vyplýva z údajov zverejnených v Európskom vestníku. Informáciu priniesla agentúra SITA.
Kto odporučí, kam poslať milióny na kampaň
1. Andrej Holák (za ministerstvo)
2. Dália Šaškovičová (za ministerstvo)
3. Marián Jánošík (za ministerstvo)
4. Kristián Vajda (za ministerstvo)
5. Daniel Dodok (za ministerstvo)
6. Veronika Bieliková (za ministerstvo)
7. Ivan Baroňák (Slovenská technická univerzita)
8. Ľuboš Kukliš (Rada pre vysielanie a retransmisiu)
9. Branislav Máčaj (Telekomunikačný úrad)
10. Milena Hlásna (Výskumný ústav spojov)
Oznámenie sa v európskom vestníku verejného obstarávania objavilo 17. júla. Agentúry majú do 25. augusta čas predložiť návrh na prípravu, vytvorenie a realizáciu informačnej a komunikačnej kampane. Ministerstvo chce od agentúr aj monitoring dosahu a efektivity kampane.
• Kompletné znenie vyhlásenia súťaže
Hodnotiť sa bude forma, obsah, rozsah a úroveň kreatívy. Ministerstvo chce dať dôraz aj na priamy marketing a PR.
Rezort dopravy zostavil aj porotu, ktorá bude návrhy hodnotiť. Zväčša ide o zástupcov ministerstva, sedia v nej však aj predseda Telekomunikačného úradu SR Branislav Máčaj, riaditeľ kancelárie Rady pre vysielanie a retransmisiu Ľuboš Kukliš, alebo vedúci Katedry telekomunikácii Fakulty elektrotechniky a informatiky Slovenskej technickej univerzity v Bratislave Ivan Baroňák. Porota bude mať len poradný hlas, ministerstvo sa jej verdiktom riadiť nemusí.
Hodnota zákazky sa v tejto fáze uvádzať nemusí - každý predložený návrh, ktorý splní podmienky, dostane odmenu 5 000 korún.
Vláda SR v apríli schválila plán prechodu na digitálne vysielanie. Minister dopravy Ľubomír Vážny po schválení tohto materiálu kabinetom uviedol, že považuje za reálne, aby sa s digitalizáciou televízneho vysielania na Slovensku začalo v roku 2009 a skončilo v roku 2011. Viac informácií.