Devätnásty ročník kreatívnej súťaže Zlatý klinec 2013 pozná svojich víťazov. Porota pod vedením kreatívneho riaditeľa pražskej agentúry Mark-BBDO Leona Sverdlina udelila celkom 57 klincov.
Napriek tomu, že 43 zúčastnených agentúr prihlásilo do súťaže rekordných 285 prác, porota z nich nakoniec nevybrala žiadnu, ktorej by udelila hlavnú cenu Grand Prix. Bez víťaza zostala tento rok aj kategória televízne upútavky. V desiatich hlavných kategóriách si Zlaté klince odnieslo 11 ocenených zástupcov agentúr.
Trojhodinový maratón odovzdávania cien sa niesol tentokrát v smútočnom duchu, na ktorom sa zúčastnení s patričnou pietou lúčili s najlepšími kreatívnymi prácami ostatného roka. Produkciu večera podporeného claimom „Príďte sa k nám rozptýliť“ v bratislavskej Slovnaft Refinery Gallerymala na starosti eventová agentúra Mertel.
Agentúrou večera sa stala Istropolitana Ogilvy, ktorá porotu zaujala hneď niekoľkými prácami. Okrem "svetového slovenského piva" Zlatý bažant, aj kampaňou pre Združenie na pomoc ľuďom s mentálnym postihnutím, pre organizáciu Magna Deti v núdzi, Nadáciu VÚB, kampaňou na podporu rekonštrukcie Novej synagógy v Žiline, alebo slovenského internetového paywallu Piano, ale aj masážneho salónu Anybody.
V kategórii Reklamná kampaň si Zlatý klinec odniesla kampaň na poistenie motorových vozidiel od Komunálnej poisťovne z dielne agentúry MUW Saatchi & Saatchi. Obce sú pre Komunálnu poisťovňu kľúčovým hráčom v rámci všetkých kategórií poistení. Obec Rybník a jej prvenstvo ako najbezpečnejšej obce na Slovensku boli ústredným motívom v rámci jesennej kampane na PZP.
Komunikácia značky Zlatý Bažant je ostatné roky známa v podobe variácií na tému Slovensko a svet. Agentúre Istropolita Ogilvy priniesla aj tento rok ocenenie v podobe strieborného klinca v kategórii Kampaň.
Aj bronzový klinec si odniela agentúra Istropolita Ogilvy za kampaň Nechcem, ale musím pre Združenie na pomoc ľuďom s mentálnym postihnutím v SR.
Súčasne so Zlatými klincami bol v piatok večer vyhlásený aj najlepší Klient roka, ktorým sa stala poisťovňa Union. Z troch shortlistov sa jej však nepodarilo premeniť na klinec ani jeden.
Zvláštne ocenenie Filip venované osobnosti slovenskej reklamy získal kreatívny riaditeľ agentúry Istropolita Ogilvy Radoslav Olos.
Pozrite si kompletné výsledky 19. ročníka súťaže Zlatý klinec.