Za tohtoročným rastom výdavkov na reklamu budú podľa Zenithu stáť predovšetkým prezidentské voľby v Spojených štátoch. Agentúra zvýšila aj odhady rastu výdavkov pre najbližšie dva roky.

V roku 2017 by výdavky mali stúpnuť o 4,5 percenta a v roku 2018 by sa mali zvýšiť o 4,6 percenta. V oboch prípadoch ide o zlepšenie o 0,2 percentuálneho bodu oproti predchádzajúcej prognóze.

„Zlepšenie výhľadu odráža najmä prekvapivo silný rast v USA, kde dobré podmienky na trhu práce povzbudzujú spotrebiteľov k zvyšovaniu výdavkov a inzerenti vedú ostrejší boj o pozície na rastúcom trhu,“ uviedla agentúra Zenith.

Upozornila tiež, že inzerenti zatiaľ reagujú pokojne na výsledok júnového referenda, v ktorom sa Briti prekvapivo vyslovili pre takzvaný brexit, teda odchod Británie z EÚ.

Odhad tohtoročného rastu výdavkov na reklamu v Británii agentúra znížila na 5,4 percenta z predtým predpokladaných 5,6 percenta. „Väčšina dopadov brexitu na britský trh s reklamou sa prejaví v dlhom období,“ uviedla.