Táto digitálna agentúra vyvíja inzertnú platformu ROI Hunter a má skúsenosti s veľkými globálnymi firmami a inzerciou vo viac ako 60 krajinách po celom svete. Okrem toho Business Factory stojí aj za vznikom online magazínu Newsfeed a brandovej divízie Brandformance.

Pôvodne malá agentúra Business Factory pochádzajúca z Brna, má dnes svoje pobočky v Prahe, Varšave, či Dubaji. Tento rok sa rozhodla pre expanziu na slovenský trh. Lokálnym klientom by chcela poskytnúť najmä silné spojenie výkonu a kreatívneho zamerania, konkurenčnú výhodu vo vlastných technológiach a napredovanie pred konkurenciou. O všetkých dôvodoch na penetráciu nám porozprával CEO Karel Tlusťák.

Kto je Business Factory a prečo by vás táto firma mala zaujímať?
Naša firma vznikla v Brne ako technologicky založená marketingová agentúra a rýchlo sa rozrástla do celého sveta. Dnes sa pýšime okrem oficiálneho technologického partnerstva s Googlom najmä označením oficiálny Facebook Marketing Partner, vďaka čomu umožňujeme využívať klientom marketingové funkcie na Facebooku skôr, ako sú dostupné bežným užívateľom, a teda aj konkurencií. Navyše môžeme kombinovať dáta klientov s dátami Facebooku. Od začiatku sme sa chceli sústrediť najmä na výkonnostný marketing na Facebooku i Google a výrazné zlepšenie výsledkov našich klientov. Inzercia na Facebooku v tom čase nebola taká rozšírená a Facebook neposkytoval rôzne funkcie, ktoré by sme potrebovali na dosiahnutie našich cieľov. Rozhodli sme sa preto vytvoriť si svoju vlastnú platformu ROI Hunter, ktorá by nám umožnila spravovať kampane tak, aby naši zákazníci posunuli svoj biznis tým správnym smerom a ešte boli vždy krok pred konkurenciou.

V čom spočívajú vaše výhody ako oficiálny Facebook Marketing Partner?
Ako už z názvu vyplýva, Facebookári nás berú ako svojich partnerov a nielen marketérov, ktorí využívajú ich platformu na tvorbu reklám. Podieľame sa preto na vývoji a testovaní rôznych nových Facebookových marketingových funkcií. Môžeme tiež kombinovať dáta a automatizovať kreatívu, čo samozrejme využívame pri našich klientoch a vďaka tomu im poskytujeme výhodu pred ich konkurenciou. Sme tiež v každodennom kontakte s Facebookovými teamami po celom svete a vďaka dedikovanej podpore môžeme poskytnúť našim klientom najvyšší level podpory. Pracujeme taktiež s Facebook API a s technológiami, ktorú sú nad možnosti Ads Managera. S tým súvisia aj rôzne technické riešenia pre firmu na mieru - či už sa jedná o integráciu, prácu s veľkými feedmi, prepojenie na CRM, personalizácie reklamy, meranie offline výkonu, či mnoho ďalšieho.

V čom spočíva výnimočnosť platformy ROI Hunter?
Je toho mnoho, čo je možné vykonať na našej platforme a zároveň nie priamo na Facebooku. Významné funkcie potešia určite klientov s vysokým objemom reklám a s množstvom kampaní, keďže platforma podporuje viacero virtuálnych účtov a zároveň dokáže kampane automaticky optimalizovať na základe externých dát (napr. Google Analytics).
Taktiež umožňuje pokročilú prácu s publikami (napr. deliť ľudí podľa množstva sekúnd strávených na konkrétnej stránke), či dynamickú personalizáciu reklamy, založenú na informáciach o zákazníkoch.

Platforma podporuje aj prepojenie na CRM systémy alebo na meracie nástroje tretích strán, ako napr. Google Analytics, Adjust či Appsflyer, ktorý je využívaný na optimalizáciu reklám zameraných na mobilné aplikácie.

Agentúra Business Factory ako prvý oficiálny Ads Facebook Marketing Partner s pobočkou na Slovensku

Veľmi významné funkcie poskytujeme e-commerce klientom vďaka Template Editoru, ktorý je súčasťou ROI Huntera. Tento editor umožňuje automatickú úpravu fotiek z produktového feedu, čo je na nezaplatenie, pri veľkom množstve produktov. Do obyčajných fotiek na bielom pozadí pri dynamickom remarketingu tak vieme pridať akokoľvek vyzerajúcu šablónu, ktorá si dokáže automaticky sťahovať dáta z produktového feedu a pridať ich priamo do baneru, aby vyzerali ako súčasť kreatívy. Tieto dáta o produktoch vieme taktiež pridať do popisu reklamy. Podobne pútavé šablóny z Template Editora sú úspešne využívané aj pri akvizícií nových zákazníkov. Takto upravená kreatíva preukázateľne zvyšuje výkon reklám.

Platforma má neustálu podporu a stále vyvíjame nové funkcie, ktorých je skutočne mnoho. Všetky tieto funkcie majú pre marketéra neuveriteľnú hodnotu, ktorá sa značne odrazí v hodnote ROAS.
Najväčším hitom našej platformy sú v súčasnosti data-driven dynamické videá.

Kde má podľa vás slovenský trh najväčšie medzery a kam ho chcete posunúť?
Na slovenskom trhu sme videli príležitosť najmä v tom, že sme silný hráč v oblasti výkonnostného marketingu na Facebooku. Analýzou slovenského trhu sme zistili, že marketingové aktivity a agentúry v oblasti Google Ads sú na vysokej úrovni, no Facebook je mnohokrát iba ako doplnková časť marketingového mixu. My naopak vnímame Facebook ako jeden z najsilnejších kanálov marketingu, ktorý má vysokú návratnosť investícií a snažíme sa k nemu pristupovať naozaj profesionálne a výkonnostne. Naše výsledky tento prístup podporujú. Tomu nasvedčuje aj fakt, že máme svoj vlastný nástroj, ktorý už teraz pomáha stovkám našich klientov a generuje im vysoké tržby vďaka svojim funkciám. Navyše, Facebook na Slovensku poskytuje veľký priestor pre dobrú a relatívne lacnú reklamu, keďže kvalitné FB PPC reklamy na Slovensku zamerané na výkon ešte nie sú tak rozšírené. V tomto vidíme veľký potenciál, otvoriť tak slovenským firmám vďaka Facebooku dvere, ktoré vedú k novým možnostiam predaja a potencionálnym zákazníkom.

Agentúra Business Factory ako prvý oficiálny Ads Facebook Marketing Partner s pobočkou na Slovensku

Odkiaľ sú vaši klienti? Máte vo svojom portfóliu aj známe značky, ktoré využívajú vaše služby?
Samozrejme, máme mnoho nadnárodných klientov, s ktorými spolupracujeme už roky. To nám dáva možnosť vytvárať a plánovať kampane s dlhodobým výhľadom na základe skúseností a byť tak klientovi spoľahlivým partnerom, ktorý mu pomôže s rastom jeho biznisu. Medzi našich zákazníkov patria vplyvné a úspešné spoločnosti v krajinách, z ktorých pochádzajú. Už len v Čechách sú to známe banky, automobilky, cenové porovnávače, veľké a populárne e-shopy. Spravujeme kampane aj veľkým firmám v ďalekom zahraničí a pôsobíme už na viac ako 60 trhoch, v krajinách ako napr. Spojené Arabské Emiráty, Rusko alebo Saudská Arábia. Celkovo spravujeme kampane s rozpočtom 50M EUR/rok, vďaka čomu vidíme na veľkom množstve dát čo funguje a čo nie.

Čomu všetkému sa okrem výkonnostnému marketingu venujete?
Okrem samotných PPC reklám dokážeme klientovi vytvoriť na mieru samotné banery či videá, ktoré sú tvorené našim interným kreatívnym teamom. Vlastníme tiež veľké FB komunity. Okrem toho sa už niekoľko rokov podielame na vzdelávaní marketérov nielen v Čechách a s tým by sme určite chceli začať aj na Slovensku. Okrem organizovania rôznych marketingových konferencií a workshopov tiež vlastníme najväčší portál o výkonnostnom FB marketingu v Čechách a na Slovensku - Newsfeed.cz a globálny Newsfeed.org, čím naplňujeme poslanie Facebook Marketing Partnera všeobecne dvíhať sofistikovanosť trhov, na ktorých pôsobíme.