Združenie Úsmev ako dar sa v novej kampani rozhodlo verejnosti ukázať, že jeho aktivity nie sú len o pomoci deťom v detských domovoch, ale aj o pomoci ohrozeným rodinám.
„Zmena konceptu odzrkadľuje, že sme sa rozhodli inak pristupovať k tejto problematike. Detské domovy sú totiž dôsledok rozpadu rodiny a my sme sa rozhodli riešiť jeho príčiny,“ hovorí Jozef Mikloško, predseda Úsmevu ako dar.
Pod nový spot združenia sa v spolupráci s Respect APP a Hitchhiker films podpísal režisér Juraj Janiš, kampaň bude nasadená v televízii, v rádiách aj online.
„V spote ukazujeme práve tie zlé sny rodičov, ktorým hrozí, že im dieťa bude odobraté. Nechceli sme ukazovať len smutné deti, ktorých sa potenciálnym darcom uľútostí,“ povedala Yolka Udičová z Respect APP.
Reklamou chce agentúra podľa jej slov osloviť rodičov, pre ktorých sú „prirodzené obavy o svoje dieťa a dokážu sa vžiť do kože tých, ktorým hrozí, že o dieťa prídu. Chceme ale osloviť aj širokú verejnosť, aby zmenila pohľad na túto komplikovanú tému“.
J. Mikloško dopĺňa, že odobratie dieťaťa je veľmi citlivá vec a potrebuje mimoriadne empatický prístup.
„A potenciálne ohrozených rodín je viac, ako si myslíme. Nejde len o rómske osady a alkoholizmus. Stáva sa, že rodina sa stane z celkom obyčajnej ohrozenou v priebehu pár mesiacov. Vtedy je včasná a citlivá pomoc mimoriadne dôležitá,“ uzavrel.