VÍŤAZNÁ KAMPAŇ – FEBRUÁR 2018

Absolut Slovak Art


Hodnotenie: 6,42 / 10 bodov 
Zadávateľ: Pernod Ricard
Agentúra: Triad Advertising

Viac o kampani sa dočítate nižšie.


2. miesto

Biela opona

Absolutka ukázala, že aj globálne značky musia komunikovať lokálne

Zdroj: Wiktor Leo Burnett

Hodnotenie: 6,33 / 10 bodov
Zadávateľ: Heineken Slovensko
Agentúra: Wiktor Leo Burnett


3. miesto

Panie upratovačky

Hodnotenie: 6,07 / 10 bodov
Zadávateľ: O2
Agentúra: Oliver Agency


Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov 10)

Odborná porota Verejnosť Agentúry Spolu
Absolut Slovak Art – Absolut 7,25 6,33 4,00 6,42
Biela opona – Zlatý Bažant 7,00 4,67 6,00 6,33
Panie upratovačky – O2 7,50 3,83 4,00 6,07
Cenné rady za babku – Poštová banka 5,75 4,00 5,50 5,35
(Ne)všední básnici – Milka 4,75 5,33 3,50 4,62
Vymeňte si celé bývanie– Prvá stavebná sporiteľňa 5,00 4,83 3,00 4,57
Výlet do sveta chutí – McDonald's 4,50 5,17 3,50 4,43
V hlave – Orange Slovensko 4,25 3,67 2,50 3,78
Valentínske odkazy – Huawei 3,75 3,17 2,50 3,38
Navzájom zadarmo – Orange Slovensko 3,75 2,33 2,50 3,22
Pozn.: v hodnotení je podľa pravidiel váha hlasov porota – verejnosť – agentúry v pomere 3:1:1.

V hlasovaní verejnosti sme vyžrebovali Luciu Chomovú, ktorá vyhrala štvrťročné digitálne predplatné TRENDU. 

Koncept, ktorý bol svetový a zároveň slovenský

Značka Absolut nadviazala na globálnu ideu, v rámci ktorej dlhodobo spolupracuje s mladými umelcami na celom svete a ukázala, že má blízko k umeniu aj na Slovensku. Dvanástich umelcov vyberala z domáceho „artového podhubia“, pričom na „zoznam“ sa dostali mladí maliari, ilustrátori či streetartisti.

Značka nerozlišovala, či ide o známe alebo menej známe mená. Každý z nich dostal päť fliaš Absolutky a „zdobiť“ ju mohol podľa vlastných predstáv. Výsledkom boli farebné fľaše, ktoré sa dostali nielen k bežnej verejnosti, ale aj k zberačom limitovaných edícií.

Zapojili sa Matúš Maťátko, Tomáš Bánik, Viliam Slaminka, Samuel Hošek, Zuzana Gálová, Ivana Belianska, Marek Mráz, Matej Mazák, Marek Cina, Miša Chmeličková a Pavel Kaden a Zuzana Badinková.

Značka spolupracovala s agentúrou Triad Advertising, ktorá ku kampani pristupovala s tým, že aj veľké medzinárodné značky je potrebné vnímať a komunikovať lokálne. Pre verejnosť majú byť potom zaujímavejšie, relevantnejšie a adresnejšie. Práve preto agentúra spolu s klientom dbala na to, aby si okrem globálneho konceptu niesla so sebou aj akýsi dotyk slovenskosti.

„Je pravda, že najväčšiu prácu na kampani mali práve umelci. Práve im sme zverili do rúk fľaše a približne po dvoch mesiacoch sa nám od každého z nich naspäť vrátili umelecké diela,“ vysvetľuje pre Mediálne.sk social media manager Kristína Karabínošová, ktorá v Triade vytvorila a viedla celý koncept.

Absolutka ukázala, že aj globálne značky musia komunikovať lokálne

Absolut od Zuzana Badinkova Zdroj: Absolut

Ako ďalej dodáva, šíriť povedomie o peknom slovenskom umení na fľaši Absolutky sa snažili medzi mladými ľudmi vo veku od 18 do 24 rokov.

Projekt sa k verejnosti dostal najmä prostredníctvom sociálnych sietí, kde sa značka usilovala priniesť používateľom niečo unikátne. Práve vďaka súťaži na sociálnej sieti mohli nadšenci značky získať limitované edície vodky Absolut.

Tým, ktorým sa to nepodarilo, mohli získať fľašu v dražbe. Zo získaných peňazí značka podporila slovenských umelcov. Absolut tiež jednotlivé fľaše umelcov predstavoval prostredníctvom článkov na vybraných portáloch.

Projekt Absolut Slovak Art je pokračovaním snahy značky mať svetový a zároveň slovenský koncept. Je ďalším dielom kampane Absolut Slovakia, ktorej súčasťou bola séria vizuálov. Ikonický tvar švédskej vody našla značka v bežných slovenských reáliách ako boli korbáčiky, šúpolie alebo tvar budovy, či ulica v meste.

Triad Advertising pracuje so značkou Absolut patriacou do portfólia spoločnosti Pernod Ricard takmer tri roky. Agentúra sa stará aj o značku Beefeater, ktorá je rovnako v portfóliu tejto firmy.

Nechceli sme oslovovať už „prepratých“ umelcov

O práci na kampaniach pre značku Absolut v agentúre Triad Advertising hovorí social creative directorka Kristína Karabínošová (v súčasnosti už pracuje pre agentúru Hype) 

Absolutka ukázala, že aj globálne značky musia komunikovať lokálne

Zdroj: Triad Advertising

Absolut je v podstate „lovebrand“. Treba pre to robiť v kampaniach pre značku niečo špeciálne?

Pravdepodobne „len stačí“ svojich zákazníkov a cieľovú skupinu počúvať a komunikovať s nimi ich jazykom. Priebežne sme si všímali, čo sa im páči, na čo reagujú a ako reagujú, a to sme im potom ponúkli zhmotnené v Absolut Slovak Art.

Kde vznikla myšlienka tejto kampane?

Idea vznikla spontánne, ale zároveň aj prirodzene. To najmä však z dôvodu, že Absolut značka spolupracuje s umelcami už roky. Tento raz bolo načase zviditeľniť tých našich, slovenských.

Ako prebiehala celá kampaň, podľa čoho ste vyberali jednotlivých umelcov?

Kampaň prebiehala počas celého roka 2017. Oslovili sme 12 umelcov rôzneho zamerania, či už šlo o maliarov, grafikov, ilustrátorov alebo streetartistov. Naším cieľom bolo ukázať široké spektrum mladého slovenského umenia, ktoré sa vďaka ikonickej fľaši Absolut dostalo do kruhov cieľovej skupiny a neviselo len na stenách galérií. Každý mesiac bol venovaný jednému umelcovi. Ten pracoval s 5 fľašami a pomaľoval ich podľa svojho štýlu.

Aké kritériá museli splniť?

Nechceli sme oslovovať už „prepratých“ umelcov, práve naopak. Vyberali sme aj menej známe mená z rôznych kútov Slovenska a dôraz sme kládli aj na umeleckú techniku. Páčila sa nám práve tá rôznorodosť – niektorí umelci pracovali s hmotou a jej plasticitou, iní používali len fixy, ďalší do fľaše ryli. Z tých 60 fliaš, ktoré vznikli za 12 mesiacov, bol originál každý jeden kus.

Na základe čoho podľa vás dokázala táto kampaň zvíťaziť spomedzi ostatných v Kampani mesiaca?

Okrem výsledkov pre značku v podobe čísel, teda množstva interakcií, komentárov a opakovaného záujmu o pokreslené Absolutky mala táto kampaň ešte vyšší cieľ. Ako sa už spomenulo, zámerom bolo dostať umenie medzi ľudí, ktorí možno nemajú až takú tendenciu navštevovať galérie. Navyše, v mnohých mestách na Slovensku galérie so súčasným mladým umením ani nie sú. Preto Absolutky poslúžili aj ako „nositeľ“ tohto umenia a prostredníctvom virtuálnej galérie nastal priestor na takzvané šírenie osvety.