Teasingová reklama s jediným posolstvom 99 percent a datovaním na 17. novembra môže byť súčasťou predvolebnej kampane. Viacero indícií smeruje k vzniku novej politickej strany. V súčasnosti prebieha zbieranie podpisov na petíciu za vznik nového politického subjektu s názvom 99 percent. Tomu, že môže ísť o aktivitu spojenú s voľbami, nasvedčuje aj termín registrácie domény, ktorá je spojená s aktuálnou bilbordovou kampaňou. K registrácii došlo len pár dní po páde súčasnej vlády Ivery Radičovej.

Spojenie 99 percent je v súčasnosti vo svete známe vďaka protestnému hnutiu Obsaďte Wall Street (Occupy Wall Street) a ich heslu "We Are The 99 %". Demonštranti v USA už niekoľko týždňov protestujú proti ekonomickej nerovnosti.

Za 99 percentami môže byť nová politická strana

Za slovenskými aktivitami spojenými s heslom 99 percent je aj skupina ľudí na čele s pedagógom Eduardom Chmelárom, ktorý je koordinátor takzvanej Iniciatívy za občiansku ústavu. Chmelár, ktorý je v súčasnosti vedúci Ústavu politických vied Paneurópskej vysokej školy v Bratislave, sa priamo identifikuje so sloganom 99 percent, napríklad v komentári na Aktuality.sk s názvom Je nás 99 percent.

Chmelárova Iniciatíva za Občiansku ústavu (alebo Tento štát treba založiť odznova), ktorá sa začala už pred pádom vlády, má všetky atribúty nástupu novej politickej strany - politický program, spoty (napríklad spot Posvieťme si na politikov) či sprievodné akcie ako zhromaždenia, mítingy a diskusie. Jeho verejný profil je niekoľko dní ponúkaný na FB formou reklamy. 

Viacero indícií tajomnej kampane a Iniciatívy za občiansku ústavu je spoločných. Napríklad to, že časomiera na bilborde odratáva čas do 17. novembra 10. hodiny. Presne na tento deň aj hodinu je naplánovaná hlavná aktivita Iniciatívy Občiansky snem, kde sa má diskutovať o návrhu novej Občianskej ústavy.

Eduard Chmelár pre Mediálne.sk dnes povedal, že on politickú stranu nezakladá a že ani nestojí za kampaňou 99 percent.

Za 99 percentami môže byť nová politická strana

Zdroj: E.CH.

V internetovej diskusii na Mediálne.sk k novej kampani sa objavil názor, že za kampaňou je SDĽ. Jej predseda Marek Blaha to odmietol. "Máme vlastný názov registrovaný na ministerstve vnútra," povedal pre Mediálne.sk Blaha s tým, že s kampaňou 99% nemá SDĽ nič spoločné.

Heslo „My sme 99 %“ má korene v eseji nositeľa Nobelovej ceny za ekonómiu Josepha E. Stiglitza, ktorý tvrdil, že približne jedno percento ľudí vlastní najväčší podiel bohatstva, cez ktoré sa v jednotlivých krajinách stáva určujúcim faktorom moci, 99 percent zastupuje zvyšok spoločnosti.