Zoznamovacia aplikácia Tinder prisľúbila, že bude ceny za svoje služby určovať transparentnejšie. Spoločnosť tak reaguje na tlak európskych spotrebiteľov a Európskej komisie, ktorí si všimli, že jednotlivým zákazníkom účtuje rôzne ceny a neinformuje ich o tom. EK to označila za nekalé správanie. O záväzku najpopulárnejšej zoznamovacej aplikácie komisia informovala na svojom webe.

Aplikácia si automaticky vytipovala užívateľov, ktorí neprejavili záujem o prémiové predplatné za štandardnú cenu. Tým potom ponúkala individuálne zľavy na mieru, avšak bez toho, aby ich o tom informovala. Tinder tiež až do apríla 2022 ponúkal nižšie ceny za prémiové služby v závislosti od veku užívateľov bez toho, aby im to oznámil.

Rovnako ako mnoho iných zoznamovacích aplikácií ponúka Tinder rôzne typy členstva. Užívatelia majú k dispozícii toľko funkcií, za koľko zaplatia. Prémioví užívatelia si napríklad môžu dohadovať stretnutia po celom svete alebo sa ich profily rýchlejšie zobrazujú ostatným. Prieskum švédskej spotrebiteľskej asociácie z roku 2022 odhalil, že Tinder si za tieto rozšírené možnosti účtuje u jednotlivých osôb rôzne ceny.

„Personalizačné techniky znemožňujú porovnávanie cien, čím fakticky znemožňujú spotrebiteľom rozhodovať sa o nákupe,“ uviedol komisár EÚ pre spravodlivosť Didier Reynders. „Preto teraz spotrebiteľské právo EÚ vyžaduje, aby obchodníci zverejňovali, či je ich cena personalizovaná pomocou automatizovaných prostriedkov,“ dodal. Spotrebiteľské orgány EÚ budú kontrolovať, či Tinder dodržiava predpisy. V opačnom prípade môžu firme vymerať pokutu.

Ďalšie dôležité správy

Podvodník z Tinderu aj na Slovensku
Neprehliadnite

Koľko sa platí za lásku? Zoznamovacie aplikácie to vedia a patrične zúročujú