Televízne programy na slovenskom internete majú dostať novú konkurenciu z domu Zoznam.sk. Druhý najnavštevovanejší portál chce so svojou novou službou Tvister.sk domácim webom ukázať, ako sa robí dobrý televízny program. Zoznam o novinke informoval v tlačovej správe.
Kľúčom k úspechu podľa Zoznamu by mala byť interaktivita. Obvyklý prehľad relácií naplánovaných na odvysielanie na jednotlivých televíziách nestačí, myslí si portál. V tlačovom vyjadrení hovorí Zoznam o “inovatívnom sprievodcovi svetom vysielania” a “prepájaní informácií z televízie a internetu”. “Interaktívne prvky umožňujú registrovaným používateľom s vytvoreným profilom hodnotiť, komentovať či zdieľať svoje názory na filmy, relácie alebo osobnosti a podieľať sa tak na vytváraní Top rebríčkov v jednotlivých hodnotených kategóriách,” píše sa vo vyjadrení.
Zdroj: Zoznam.sk
Princíp fungovania novinky Zoznamu je odlišný od iných dostupných on-line TV programov. Po príchode na službu nevidí používateľ zoznam televíznych kanálov. Služba ho upozorní len na práve vysielané programy. Ďalej sa ho už snaží usmerniť podľa toho, ktoré programy sú najlepšie hodnotené, alebo ku ktorým je k dispozícii multimediálny obsah. Klasické celkové prehľady programov sú k dispozícii tiež, surferov si ale musí vybrať konkrétny kanál z ponuky v pravom stĺpci.
Nová služba nebola vyvinutá priamo v Zozname. Obdobná aplikácia s rovnakým dizajnom aj názvom funguje niekoľko rokov v Nemecku na adrese Tvister.de. Ide o službu prevádzkovanú spoločnosťou Deutsche Telekom, práve v partnerstve s ňou vznikol aj Tvister.sk. Deutsche Telekom je matka Slovak Telekomu, ktorý vlastní Zoznam.
Dizajnovo pôsobí slovenská mutácia oproti nemeckej takmer bezo zmien, podľa PR manažérky Zoznamu Kataríny Pekaríkovej však na niekoľko drobných obmien došlo. Tvister.de využíva napríklad niektoré promoboxy, ktoré sa v slovenskej podobe v súčasnosti neobjavujú. Podľa Pekaríkovej došlo k zmenám aj v systéme registrácie. Tá v slovenskej verzii nie je riešená cez rámce a používateľov sa pýta na niektoré iné údaje než v nemčine.
Ďalšie zásahy do pôvodnej podoby, ktoré by mali službu prispôsobiť slovenskému používateľovi, sa pripravujú, no zmeny sa prejavia skôr na úrovni obsahu. “Vyhľadané programy budú doplnené o informácie z magazínov patriacich do produktového portfólia Zoznam, konkrétne prostredníctvom RSS kanálov a kľúčových slov,” uviedla Pekaríková pre Mediálne.sk.
Ambície v návštevnosti nemá Zoznam malé. Podľa PR manažérky by chcel dosiahnuť do jedného roka hranicu 100-tisíc reálnych používateľov (RU) mesačne. Pri takom čísle by predbehol napríklad službu Programy.pravda.sk, ktorú navštívilo v júli podľa AIMmonitoru 46-tisíc reálnych používateľov. TV program na Markiza.sk je vyššie - za mesiac pritiahol 114-tisíc RU. Najsilnejším z auditovaných programov je TV-program.sk portálu SZM.sk s návštevnosťou na úrovni 264-tisíc RU mesačne. Iní silní hráči, ako napríklad Aktuality.sk alebo Dnes.sk Atlasu návštevnosť televíznej sekcie nezverejňujú.
Nový TV program spúšťa Zoznam v situácii, kedy na inej zo svojich služieb už obdobný obsah má. Televízny program Zoznam dosiaľ zverejňoval na spravodajskom serveri Topky.sk, tam mala služba jednoduchú, doteraz zaužívanú podobu.