Všetky značky nemeckého automobilového koncernu Volkswagen pozastavili platené aktivity na internetovej sieti Twitter. Uviedol to dnes podľa agentúry Reuters hovorca koncernu, ktorého súčasťou je tiež Škoda Auto.
Koncern Volkswagen začiatkom novembra oznámil, že všetkým svojim značkám odporučil pozastavenie inzercie na Twitteri. Reagoval tak na prevzatie spoločnosti Twitter miliardárom Elonom Muskom. Hovorca dnes uviedol, že všetky značky sa odporúčaním riadia.
Reklamu na Twitteri pozastavili tiež ďalšie významné podniky, napríklad najväčšia americká automobilka General Motors či výrobca liekov Pfizer. Podľa listu The Wall Street Journal sa niektorí inzerenti obávajú, že na Twitteri by sa teraz mohlo objavovať viac závadných príspevkov od užívateľov, pretože Musk prehodnocuje prístup tejto platformy k regulácii obsahu.
Musk koncom októbra kúpil spoločnosť Twitter za 44 miliárd dolárov. Následne rozpustil deväťčlennú správnu radu a stal sa jediným riaditeľom podniku. V posledných mesiacoch Musk naznačoval, že v jednej z najväčších sociálnych sietí sveta plánuje zmeny v záujme „politickej neutrality“ a posilnenia slobody slova.