Aktualizácia: Plánované zmeny sa podarili. A budú aj ďalšie. Tak hovorí spravodajská Pluska.sk o minulotýždňovom redizajne. "Web je prehľadnejší, všetko má svoje miesto," zhrnul pre Fwd.sk technický riaditeľ Spoločnosti 7 Plus František Juhász. Teraz sa treba zamerať na ďalšie vylepšenia. A na získanie nových používateľov.

Ďalšie plány pre Pluska.sk už majú podľa Juhásza už v tejto chvíli jasné obrysy. Vziať nový uprataný web a viac na ňom pracovať s jednotlivými sekciami. Krok, ktorý Spoločnosť 7 Plus hneď pri redizajne realizovala so sekciou Šoubiznis, by sa mal rozšíriť aj na ďalšie časti vynoveného webu. Vo výsledku tak dostanú viaceré tematické sekcie a rubriky väčšiu svojbytnosť - medzi nimi napríklad Ekonomika alebo Žena. "To je cieľ ďalšej etapy," tvrdí Juhász.

Ďalšia fáza by následne mala byť podľa neho o ešte väčších zmenách. Tie by sa už netýkali iba obsahu v rámci spravodajského servera ale celého portfólia on-line projektov vydavateľstva. "Máme v pláne komplexnú zmenu štruktúry webu aj u ostatných časopisov, " povedal s tým, že konkrétnejšie upresňovať ďalšie plány je v tejto chvíli ešte priskoro.

Motivácia za celým snažením je pritom podľa Juhásza zrejmá: snaha vyvolať nárast v návštevnosti. To je podľa neho úloha, ktorú šlo so starým dizajnom splniť ťažko, no s novým by to malo byť jednoduchšie. "Vyššiu návštevnosť so starým webom  sme už nemohli dosiahnuť. Nemohli sme tam zakomponovať  inovatívne prvky, ktoré sme chceli," vysvetľuje. Keďže v novej podobe sa to už podarilo, dúfa podľa neho Pluska v nových pravidelne sa vracajúcich návštevníkov. "Ide nám o zvýšenie počtu unikátov," avizuje Juhász.

Otázkou, ako redizajnom čo najviac pomôcť Pluska.sk, sa Spoločnosť 7 Plus zaoberá niekoľko mesiacov. Priamo s novou verziou webu pracuje od minulého týždňa, kedy sa pôvodná verzia Plusky zmenila na inovovanú. S ňou teraz mediálna spoločnosť čaká na prvú úlohu - lepšiu ju spropagovať. Priestor pre redizajnovaný produkt si Spoločnosť 7 Plus vyrobila aj v rámci marketingu v snahe dostať novinku v rámci self-promotion k čo najväčšiemu počtu potenciálnych používateľov.

 


Zverejnené 9. decembra:

Nová Pluska.sk je na svete

Slovensko má nový spravodajský web. Zmeny na Pluska.sk sú tak hĺbkové, že so starou podobou webu nemá nový takmer nič spoločné. Až na obsah z denníka Plus jeden deň. Web, ktorý znamená pre Spoločnosť 7 Plus reparát zo vstupu na web, je vonku.

Zmeny na Pluska.sk nekončia

Zdroj: Spoločnosť 7 Plus

Nový web predovšetkým vyčistil ponuku na doméne, konvenčnejší dizajn má zrejme ambíciu byť prehľadnejší. Tak, ako Pluska sľubovala, prvé miesto na doméne má šoubiznis: jeho plný flashový self-promo box, ktorý víta návštevníkov. Špeciálny dôraz na šoubiznis vidieť aj po kliknutí na jeho rubriku. Bielo-modrá obrazovka sa zmení na červeno-čiernu a pribudne aj foto dňa či anketa.

Zmeny na Pluska.sk nekončia

Zdroj: Spoločnosť 7 Plus

Ďalej sú na titulnej stránke upútavky na samostatné rubriky, okrem štandardných ako Domáce, Zahraničie Ekonomika a Šport je to aj napríklad plnohodnotná video-rubrika pod názvom "Pluska video" a špeciálne rubriky Žena, Zdravie, Varíme, pečieme a V záhrade.

Rubriky zvnútra nie sú suchým radením článkov. Napríklad Ekonomika obsahuje vývoj cien pohonných hmôt alebo grafické indikátory kurzového lístka. Ženské rubriky zase predtláčajú viac Horoskop.

Rubrika s videami Pluska Video odhaľuje pôvodný video obsah spoločnosti. V rubrike Slovensko sú silné témy bulváru posledných dní: napríklad siamské dvojčatá alebo problémy TV osobnosti Braňa Mojseja. Pluska Video má tiež špeciálne kanály Varenie alebo Poľovníctvo s pôvodnými videami z webov svojich časopisov. K videám pribudol embed, teda možnosť vložiť si ich na svoju stránku.

Pluska je len jeden z webov Spoločnosti 7 Plus, predchádzajúce vedenie ho prezentovalo ako budúcu vstupnú bránu na všetky ostatné weby skupiny. Tie nateraz zostávajú v starom dizajne a okrem self-proma navzájom nie sú neintegrované.

Správu budeme aktualizovať. Mediálne.sk zisťuje ďalšie informácie o novom webe.