Zľavy.sme.sk sa neobávajú, že po boome podobných projektov malé služby zaniknú (aktualizácia)

Aktualizácia: Služba Zľavy.sme.sk má perspektívnu budúcnosť, tvrdí jej prevádzkovateľ. Služby, ktorým bude vyhovovať agregovať svoje ponuky na jednom webe, na trhu budú vždy. Pre Mediálne.sk to uviedol Ľubomír Jochim z Reštaurácie.sme.sk, ktorý na prevádzke novej služby participuje.

Zľavy.sme.sk sú spoločným projektom vydavateľstva Petit Press a spoločnosti restauracie.sk. Partneri začali nový produkt komunikovať oficiálne tento týždeň.

Toho, že by postupne malé služby poskytujúce zľavy po prvotnom boome zanikli, sa Jochim z restauracie.sk neobáva. “Stačí sa pozrieť do Česka, kde funguje 40-50 zľavových portálov. Druhá vec je, že na trhu bude vždy hneď niekoľko hráčov, pre ktorých má spustenie podobného produktu zmysel. Najmä ak majú obchodnú sieť, ktorá oslovuje potenciálnych poskytovateľov zliav - zmysel je v synergii,” domnieva sa.

Zdôrazňuje, že v súčasnosti sa segment na Slovensku iba rodí a do budúcna sa bude výraznejšie rozvíjať.

Nevylúčil ani možnosť, že by Zľavy.sme.sk perspektívne začali ponúkať vlastné kupóny. “Všetko je predmetom analýz a úvah,” uviedol. Všetko podľa neho bude závisieť od návštevnosti a ďalších štatistík služby.

Pre novú službu bude mať Sme.sk viacero konkurentov. V uplynulých mesiacoch už povznikali ďalšie podobné agregátory - napríklad ŠpeciálnePonuky.sk alebo BombaZľavy.sk.


Zverejnené 12. januára:

Už aj Sme.sk ponúka hromadné zľavy

Najväčší spravodajský portál sa pridáva k vlne kolektívneho nakupovania. Sme.sk spustilo zľavovú službu Zľavy.sme.sk. Riešenie našlo v počte podobne orientovaných služieb. Namiesto zabezpečovania vlastných zliav ponúklo prvýslovenský agregátor zvýhodnených nákupných ponúk z iných serverov.

Nová služba funguje od tohto týždňa, ponuky zatiaľ agreguje z dvanástich webov. Sprostredkovanie zliav poňala v tradícii iných služieb Sme.sk. Najnovšie ponuky sú podobne ako texty na spravodajských stránkach zoradené v klasickej dizajnovej šablóne Sme.sk. Dôraz na fotografie je menší než v prípade iných zľavových serverov. Z každej ponuky portál odkazuje na web, z ktorého vzišla.

Okrem toho však Sme.sk ponúka odoberanie ponúk e-mailom, vyhodnocuje rebríčky najnovších a najpopulárnejších zliav.

Zľavy.sme.sk sa neobávajú, že po boome podobných projektov malé služby zaniknú (aktualizácia)

Zdroj: Sme.sk

Medzi webmi, ktorých ponuky Sme.sk promuje, je v súčasnosti väčšina tých, ktoré na Slovensko trend hromadného nakupovania priniesli ako prvé. Na Zľavy.sme.sk nechýbajú ponuky zo Zabagateľ.sk, Zamenej.sk alebo Shopcity.sk. Medzi partnermi sa na druhej strane zatiaľ neobjavuje napríklad známa značka Zľavomat.sk, slovenská verzia českej služby Slevomat, ktorá trend priniesla do regiónu.

Ďalších partnerov chce spravodajský portál získavať zverejnením všetkých potrebných nástrojov na zapojenie sa. V sekcii Pre našich partnerov je zverejnený kus kódu, ktorý musia prevádzkovatelia vložiť na svoj web, aby sa ich ponuky zobrazovali na Sme.sk.

Novú službu Sme.sk zatiaľ nepromuje na portálovej titulke. Upozorňuje na ňu ale napríklad na špeciálnej stránke na Facebooku, ktorú pre nový projekt založila.

V oblasti e-commerce bolo Sme.sk aktívne aj doteraz. V minulosti skôr v tradičnejších segmentoch, v ktorých pôsobia aj iné veľké portály. Sme.sk prevádzkuje spolu s partnermi napríklad e-shopy špecializované na predaj vín, kníh alebo poistenia. Viac informácií o e-shopoch na Sme.sk.