Podľa predpovedaného vývoja sa očakáva, že v roku 2015 počet pravidelných divákov televízie ešte vzrastie o tri percentá, ale budúci rok klesne o dve percentá a v roku 2017 o ďalšie jedno percento.
Vo Francúzsku a v Rusku počet pravidelných divákov televízie klesá od roku 2013 a v Británii a USA od roku 2014. V tomto roku by sa mal začať znižovať aj v Číne.
Pri klesajúcej televízii sa na výslnie dostávajú mobilné zariadenia, na ktorých používatelia sledujú čoraz viac on-line videí. Tento trend bude podľa prognózy agentúry stúpať, súvisí to aj s rozširovaním smartfónov a tabletov.
ZenithOptimedia tvrdí, že mobilné zariadenia sa v budúcom roku stanú hlavnou platformou pre sledovanie internetového videa.
Zatiaľ čo v roku 2012 mali mobily a tablety na čase strávenom sledovaním on-line videí celosvetovo podiel 23 percent, vlani to už boli dve pätiny a v budúcom roku má podiel predstavovať 53 percent.
Odhad vyplývajúci zo štúdie urobenej z dát v 40 krajinách by sa mohol naplniť najmä na najrozvinutejších trhoch, ku ktorým sa Slovensko ešte v budúcom roku zrejme nezaradí.
Slováci v súčasnosti konzumujú asi štvrtinu on-line videí cez mobily. Podľa prognózy Michala Pastiera z agentúry Zaraguza Digital z marca tohto roka sa cez 50-percentný podiel mobilov na sledovanosti internetových videí dostaneme asi o tri roky.
Priemerný čas, ktorý ľudia každý deň strávia sledovaním internetových videí, sa v roku 2015 globálne zvýši takmer o štvrtinu a v budúcom roku o ďalšiu pätinu.
Podiel on-line videa na celosvetových výdavkoch na digitálnu reklamu takisto rýchlo rastie. V roku 2012 predstavoval necelých deväť percent a v roku 2014 desatinu. Očakáva sa však, že do roku 2017 vzrastie tento podiel na takmer 13 percent, čo bude osmina celkových výdavkov na internetovú reklamu.
On-line video je najrýchlejšie rastúcou kategóriou internetovej reklamy s tohtoročným odhadovaným rastom o 29 percent na 16,1 miliardy USD. Najväčší reklamný trh pre internetové video je v USA, na ktoré pripadá viac ako polovica príjmov.