YouTube informuje o svojom kroku na oficiálnom firemnom blogu. Uvádza, že blokovanie komentárov sa dotkne desiatok miliónov videí.
Pôjde o také, ktorých obsah je určený malým deťom a vystupujú v nich ich rovesníci. V najbližších mesiacoch bude YouTube monitorovať aj videá so staršími mladistvými.
Služba tiež uviedla, že spustila algoritmus, ktorý bude takzvané „predátorské“ komentáre automaticky vyhodnocovať a odstraňovať efektívnejšie.
Rozhodnutie padlo v súvislosti so škandálom, na ktorý upozornil portál Wired. Poukázal na údajnú sieť pedofilov, ktorá komentovala videá s deťmi a pre deti. V príspevkoch napríklad označovali časy, ktoré považovali za zaujímavé.
Malé dievčatá v daných časoch predvádzali tanečné pózy alebo náhodne odhalili niektoré časti tela. Podľa Wired mohli byť niektoré z detí aj vo veku päť rokov.
YouTube však reagoval už krátko po uverejnení reportáže. Uplynulý týždeň uviedol, že vymazal milióny nevhodných komentárov a odstránil viac ako 400 kanálov spojených s touto činnosťou, píše The Verge.
Na problém odpovedali aj veľké spoločnosti a známe značky a z YouTubu už stiahli svoju reklamu, ktorá sa objavovala pri týchto videách. Medzi inými ide napríklad o Dr. Oetkera, Nestlé, Disney či Epic Games.
V YouTube si uvedomujú, že komentáre sú pre youtuberov, influecerov či značky veľmi dôležitá súčasť ich práce. Aj vďaka nej môžu byť v priamom kontakte so svojimi sledovateľmi, blokovanie príspevkov tak nemusí vítať každý.
„Zároveň si však uvedomujeme, že je to správny krok, ako ochrániť komunitu našich používateľov,“ uviedol hovorca spoločnosti pre The Verge.