Projekt údajne nesie názov Unplugged. Premiéru by mohol mať už budúci rok.
YouTube, ktorý rovnako ako Google patrí do skupiny Alphabet, rokoval o svojich plánoch s väčšinou mediálnych spoločností, napríklad s americkou spoločnosťou Twenty-First Century Fox, Viacomom, NBCUniversal alebo s mediálnym konglomerátom CBS Corporation.
Práva však ešte musí získať, pretože v rokovaniach sa zatiaľ strany neposunuli, tvrdí tiež Bloomberg. Alphabet ani spomínané mediálne spoločnosti sa k veci zatiaľ nevyjadrili.
YouTube už v USA ponúka platenú službu YouTube Red. Jej predplatitelia môžu za 9,99 dolára mesačne sledovať videá bez toho, aby boli prerušované reklamami.
Za svoju „internetovú televíziu“, ktorá by ponúkala súbor vybraných káblových staníc, si YouTube plánuje pýtať zhruba 35 dolárov na mesiac, dopĺňa Bloomberg. Služba by mala prispieť k zvýšeniu neinzertných príjmov, teda priamych platieb od používateľov.
Služby tohto typu už na americkom trhu fungujú. Začiatkom minulého roka odštartovala napríklad Sling TV, OTT platforma zahŕňajúca niektoré káblové stanice, ktoré možno streamovať aj v smart televízoroch či aplikácii.
Svoju základnú ponuku predáva Sling TV za 20 dolárov mesačne, nie je však vzhľadom na počet a typ staníc úplne plnohodnotnou „online televíziou“, skôr doplnkom k iným predplatným službám ako Netflix a Hulu, ktorého šéf Mike Hopkins takisto aktuálne oznámil, že prinesú vlastného konkurenta pre Sling TV - rovnako ako YouTube v roku 2017.
Presúvanie klasického televízneho vysielania na internet súvisí so zrejmým trendom migrácie mladšej cieľovky do online prostredia. Čoraz viac ľudí zároveň ruší zmluvy s klasickým operátormi. Ich výhodou je, že stanice majú s vysielateľmi dlhodobo vyrokované za priaznivých cenových podmienok. V súčasnosti už televízie tlačia na vyššie poplatky od operátorov. Tí sa však bránia, aby cenu nemuseli premietnuť do koncových cien pre zákazníkov.