Vyhodnotenie najúspešnejších reklamných kampaní na slovenskom YouTube prebieha v súlade s globálnymi kritériami YouTube Ads Leaderboard. „Finálne poradie je zostavené na základe algoritmu, ktorý zohľadňuje mieru organického vzhliadnutia videa voči všetkým vzhliadnutiam, mieru interakcie (palce či zdieľanie), čas strávený sledovaním videa a pod.,“ vysvetľuje Google.

Aj úspešnosť reklám na YouTube je barometrom toho, ktoré témy či formáty majú u publika virálny potenciál. Vlani uspeli hlavne hrdinovia detského sveta, vtipné zápletky zo života či spoty komentované influencermi a osobnosťami.

„Aktuálny rebríček len potvrdzuje naše skúsenosti s tým, aké kreatívne prvky fungujú v reklame na YouTube najviac. Hlavnými prísadami najsledovanejších reklám za rok 2017 boli najmä vtip, známe tváre, hudba a animácia,“ hovorí Petr Houzar, Branding and Agency Manager v spoločnosti Google.

„Napríklad pri Lidli alebo Coop Jednota pozorujeme fenomén animovaných postavičiek doplnených o ich fyzické zbieranie. Spojenie známej tváre a vtipu zas vidieť v reklamách od Telekomu, O2, Škody či Fio Banky. Celkovo je tu najviac zastúpený humor. Pozorujeme, že klienti a agentúry už začínajú stavať na svojom know-how, ako tvoriť a plánovať kampane, ktoré si používatelia radi pustia znovu,“ tvrdí P. Houzar.

Prvé tri reklamné priečky obsadili potravinové reťazce. Lidl, celkový víťaz rebríčka YouTube Ads Leaderboard, zaujal kampaňou zameranou na figúrky Stikeez, ktorú nasleduje kampaň Neobyčajne obyčajné Vianoce. Za víťaznou reklamnou kampaňou stojí kreatívna nemecká agentúra Cobra Youth Communications, vianočnú kampaň mala v rukách nemecká agentúra Überground. Najúspešnejšia reklama Lidla má momentálne ako samostatné video na YouTube momentálne vyše 463-tisíc pozretí. 

Prvú trojku uzatvára veľkonočná reklama Coop Jednota, ktorá už tradične prináša príbehy zo života baču a honeľníka. Za týmto konceptom a kreatívou stojí reklamná agentúra Jandl. Reťazcu patrí v rebríčku ešte piate a desiate miesto – s dvojicou zo salaša prináša do pozornosti desiatové boxy s motívom Máša a Medveď a tiež vianočnú súťaž.

Operátor O2 sa do rebríčka prebojoval so svojou kampaňou „Dobré dáta“. Najúspešnejší podľa metrík YouTube bol spot so Strapom, ktorý sa v spote venoval aktuálnej téme – aby ľudia neverili všetkému, čo čítajú na internete a aby nešírili neoverené fakty. Kreatívu vytvorila agentúra Oliver Agency v spolupráci s Elite Solutions.

Telekomu sa v rebríčku podarilo uchmatnúť siedmu a ôsmu priečku s kampaňami, za ktorých kreatívou stojí agentúra MUW Saatchi & Saatchi. Hlavnou tvárou prvej z nich je Peter Sagan, druhý spot z rebríčka priniesol susedské ohováranie v reklame na inteligentnú domácnosť.

Známe tváre sa objavujú aj v spotoch Fio Banky a automobilky Škoda. Fio Banka stavila na česko-slovenskú dvojicu Dano Dangl a Jakub Kohák, ktorí sa predstavili v úlohe kozmonautov, garde im robí aj „kozmonautka“ Vlasta. Autorom kampane je kreatívec Pavel Sobek, producentom agentúra Savage.

Škoda predstavila výhody nového modelu Karoq vtipnou formou v podaní herečky a stand-up komičky Lujzy Garajovej Schramekovej.

YouTube pri „výkonnosti“ reklám neuvádza konkrétnejšie štatistiky ako sledovanosť či počet impresií, zároveň uvádza len poradie top 10. Do poradia za minulý rok bral kampane nasadené od septembra 2016.

Ceny agentúram Google rozdával ešte vlani v novembri, za kreatívu ocenil agentúry MUW Saatchi & Saatchi a Zaraguzu, Perfomics ocenenie získal ako mediálna agentúra. 

Rebríček najsledovanejších reklám na YouTube
Poradie Názov videa Značka Kreatívna agentúra Mediálna agentúra
1 STIKEEZ Ovocie vs Zelenina – LIDL – od 15. 5. 2017 LIDL Cobra Youth Communications inhouse
2 Neobyčajne obyčajné Vianoce – Lidl – 27. 11. 2017 LIDL Überground inhouse
3 Veľkonočná suťaž | COOP Jednota | 2017 COOP Jednota Jandl Jandl
4 Kozmonauti Fio banka inhouse inhouse
5 Boxy Máša a Medveď | COOP Jednota | 2017 COOP Jednota Jandl Jandl
6 Zmeňte Slovensko so Strapom a získajte dobré dáta O2 Oliver Agency, Elite Solutions Zenith
7 Magenta 1 – Spolu máte na viac! Telekom MUW Saatchi & Saatchi MEC
8 Magenta SmartHome - Inteligentný domov pre každého Telekom MUW Saatchi & Saatchi MEC
9 Lujza | #KAROQINAQ ŠKODA AUTO PHD PHD
10 Vianočná súťaž | COOP Jednota | 2017 COOP Jednota Jandl Jandl
Zdroj: Google