Na dobu desiatich dní sprístupnil YouTube online požičiavanie piatich filmov, ktoré sa objavili na festival Sundance. Za tento čas si ich pozrelo 2684 ľudí, čo pri cene 3,99 dolára za jedno požičanie dáva necelých 11-tisíc dolárov. YouTube je so skúškou spokojné, pomôcť mala najmä nezávislým filmárom. Informoval o tom technologický blog NY Times.

"Vzhľadom na všetky prekážky to určite prekonáva naše očakávania. Šance nikdy nezávislým filmárom neprajú. Toto im umožnilo osloviť väčšie publikum," cituje blog hovoru YouTube Chrisa Dalea. 

Aj keď doteraz ponúkaných päť filmov už YouTube zo svojej ponuky stiahlo a ďalšími ich zatiaľ nenahradilo, služba plánuje v online požičiavaní pokračovať aj ďalej. Svoje miesto by si mali nájsť vzdelávacie, či zdravotné filmy, alebo anime. "Veľa filmových štúdií, ktoré sú našimi partnermi, má obsah, o ktorom si myslia, že je vhodnejší pre transakčný ako reklamný model," povedal na adresu možných budúcich partnerov Dale. 

Ak by sa tieto čísla mali hodnotiť podľa trhu online požičiavania, pravdepodobne by sa podľa Miguela Helfta z blogu NYT nedalo hovoriť o úspechu. Veď len potenciálny konkurent YouTube, spoločnosť Netflix, oznámil, že počet ľudí požičiavajúcich si filmy z online databáz spoločnosti dosiahol šiestich miliónov. K sklamaniu sa pridáva aj Samuel Axon z Mashable. Od projektu, ktorému sa dostalo takej podpory a medializácie, sa očakávalo viac, uvádza Axon.

Aj napriek nízkym príjmom ale skúšobná prevádzka splnila jeden z hlavných cieľov, ktorým bolo odskúšanie samotného technického zabezpečenia požičiavania, píše Peter Kafka z AllThingDigital. Google doteraz testoval požičiavanie filmov iba v rámci spoločnosti, verejné vyhlásenia potvrdzujúce záujem firmy vstúpiť aj do tejto oblasti biznisu potreboval Google podporiť reálnymi skúsenosťami. Z tohto pohľadu bol experiment s festivalovými filmami užitočný, myslí si Kafka. Podobne to vidí aj Jay Yarow zo servera The Business Insider. Toto nebolo o tržbách, bolo to o testovaní novej technológie a ďalšieho biznisu pre YouTube, uzatvára. 

YouTube by mal dať po plnom spustení systém požičiavania autorom a majiteľom obsahu možnosti nastavovať časové alebo miestne prístupy k filmom, ako aj ich ceny. Viac informácií o projekte YouTube s požičiavaním Sundance filmov.