V minulom roku ešte YouTube patrila druhá priečka, tentoraz sa dostal na čelo poradia. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu TNS Aisa.
Zásah v skupine medzi 15- a 34-ročnými sa v prípade YouTube pohybuje okolo 91 percent, Nova má 82 percent a Prima 74 percent.
Sledovaním YouTube trávia ľudia týždenne podobne veľa času ako u najväčších českých TV kanálov ČT1 alebo Prima, pričom nárast vzhliadnutí je ťahaný najmä mobilnými telefónmi.
„Spôsob, akým ľudia konzumujú videoobsah, prešiel výraznou zmenou. Nielen, že videá sledujeme zo všetkého, čo má obrazovku, ale sám používateľ sa rozhoduje, aký obsah a kedy bude sledovať,“ uviedla riaditeľka pre spoluprácu s agentúrami v Google ČR Vanda Wolfová.
Od spustenia lokálnej verzie v roku 2008 sa stal YouTube aj v Česku pre mnohých inzerentov významnou reklamnou platformou, ktorá je z pohľadu objemu inzertnej kapacity dvakrát väčšia ako ostatné české videoportály dohromady.
Oproti minulému roku vzrástol počet vzhliadnutí YouTube videí o pätinu na 700 miliónov mesačne. Počet prehratí cez mobilné zariadenia sa zvýšil o 65 percent a celkovo tvorí viac než desatinu všetkých videí prezretých českými používateľmi.