Väčšina politických strán pred týmito parlamentnými voľbami posilnila prácu s internetom ako komunikačným kanálom. Okrem štandardnej webstránky majú všetky relevatné subjekty fanpage na Facebooku, štandardom je aj „internetová televízia“, inými slovami YouTube kanál. Skôr k výnimkám už patrí kvalitne napĺňaný účet na Twitteri, s Google Plus nepracuje takmer nikto. Spoločným znakom je, že popularita na internetových službách je na míle vzdialená od poradia podľa volebných prieskumov.

Najúspešnejšie so sociálnymi sieťami nepracujú etablované strany, ale politickí nováčikovia. Kráľovnou YouTube je napríklad jednoznačne Nora Mojsejová, ktorej videá dosiahli násobok druhej „najsledovanejšej“ strany Sloboda a solidarita. Tá, prekvapivo, nevedie ani na Facebooku. V počte priateľov ju predbehla strana Petra Puškára Právo a Spravodlivosť.

Na YouTube kraľuje Mojsejová, na Facebooku Puškár

Na Facebooku registruje PAS k dnešnému dňu 115-tisíc „priateľov“, SaS o približne 10-tisíc menej. S veľkým odstupom nasleduje ďalšia nová strana – 99 percent, ktorá aj vďaka megakampani získala už takmer 71-tisíc likerov.

Ďalšie strany nasledujú až s veľkým odstupom. Smer-SD si „likelo“ 27-tisíc ľudí, Belousovovej Národ a spravodlivosť 23-tisíc ľudí, päťciferný počet priateľov (15-tisíc) má potom už iba SDKÚ-DS.

Počet priateľov politických strán na Facebooku

Na YouTube kraľuje Mojsejová, na Facebooku Puškár

Na YouTube kraľuje Mojsejová, na Facebooku Puškár

Na YouTube jednoznačne vedie Nora Mojsejová, ktorej kanál dosiahol takmer 2,4 milióna zhliadnutí. Väčšina z nich skutočne súvisí s jej politickou kariérou a Stranou slobodné slovo. Predchádzajúce klipy s Braňom Mojsejom či na spoločensko- a mediálnokritickú tematiku tvoria "iba" 700-tisíc z celkového počtu views.

Vyše pol milióna zhliadnutí dosiahli klipy SaS, ktoré pochádzajú za oveľa dlhšie obdobie ako v prípade Mojsejovej. A klipov je aj oveľa viac.

Nad 320-tisíc zhliadnutí vygeneroval kanál SDKÚ-DS, taktiež napĺňaný dlhšie obdobie. Smer sa dostal na 217-tisíc views. Strana napĺňa videami aj svoj webový projekt Smer TV, ktorý využíva odlišné videorozhranie, pri ktorom sa počet zhliadnutí nezobrazuje.

O čosi menej zobrazení, ako má Smer, (212-tisíc) dosiahli klipy PAS. SNS, ktorá dala na svoje videá podľa predbežnej správy o výdavkoch na kampaň okolo pol milióna eur, dosiahla 160-tisíc zhliadhnutí. Okolo stotisícovej hranice sa pohybovali ešte 99 percent, OĽaNO, KDH a SDĽ.

Počet zhliadnutí oficiálnych YouTube kanálov

Na YouTube kraľuje Mojsejová, na Facebooku Puškár

Twitter nezohráva pre strany významnú úlohu. Nad tisíc followerov má iba SaS, vyše 500 dosiahla už iba SDKÚ-DS.

Počet followerov na Twitteri

Na YouTube kraľuje Mojsejová, na Facebooku Puškár