YouTube sa pokúsi nakúpiť snímky od hollywoodskych tvorcov, ale aj televízne relácie vznikajúce v produkcii externých firiem. O stratégii videoservera píše Wall Street Journal, ktorému o plánoch materskej spoločnosti Alphabet povedali nemenované zdroje.

Práve licencovaný obsah má byť druhým dôležitým pilierom contentu, ktorý má tvoriť základ platenej ponuky YouTube Red a urobiť tak z platformy rovnocenného konkurenta pre služby ako Netflix, Amazon Prime či Hulu.

Prvým pilierom pre YouTube je „vlastná“ tvorba, teda videá, ktoré uploadujú používatelia a tento kanál využívajú na primárnu distribúciu. YouTube na tieto videá najrôznejších žánrov láka stále viac a viac ľudí. Ešte v októbri videoserver oznámil, že pripravuje najmenej desať pôvodných filmov a seriálov s vlastnými tvorcami. Má byť medzi nimi globálne najsledovanejší YouTuber PewDiePie a ďalší autori, ktorých vybraná tvorba má byť dostupná len v rámci YouTube Red.

To však v náročnom konkurenčnom prostredí stačiť nemusí, aj preto spomínaná snaha dostať k sebe ešte viac unikátneho obsahu od profesionálnych tvorcov. Pre YouTube už pracujú bývalá programová šéfka MTV Susanne Danielsová, niekdajšia programová manažérka Netflixu Kelly Merrymanová aj ich nadriadený Robert Kyncl, ktorý predtým tiež pôsobil v Netflixe.

Úlohou tímu je okrem iného zabezpečiť pre YouTube dostatok obsahu, ktorý zaujme ľudí, pričom hlavné zameranie je na novú produkciu. V tom sa má stratégia YouTubu líšiť od ostatných služieb, ktoré knižnicu hojne budujú so staršími filmami či skupovaním licencií seriálov, ktoré sa v televíziách vysielali v dávnejších časoch. O tie YouTube nemá záujem, naopak chce byť platformou, cez ktorú budú tvorcovia svoj obsah aj exkluzívne premiérovať.

Rokovania s produkčnými spoločnosťami prebiehajú údajne už mesiace, nájsť ale vhodných a silných partnerov pre YouTube nebude jednoduché. Množstvo hráčov má už dlhodobé dealy práve s konkurenčnými platformami. YouTube sa môže spoľahnúť zatiaľ minimálne na väzby Google Play, ktoré má licenčné dohody s viacerými štúdiami.

Ako pripomína WSJ, pozícia YouTubu, ktorý sa snaží vstúpiť do sféry platených služieb, je náročná z historických dôvodov – celú svoju videoknižnicu ponúka od začiatku bezplatne. Obsah monetizuje len prostredníctvom reklám. Používatelia sú navyše pri službe výrazne zvyknutí na kratšie videofirmy, napríklad hudobné klipy, a „longform“ obsah, ako sú klasické celovečerné filmy ich nemusí osloviť. Zvlášť ak na trhu s touto ponukou pôsobí už viacero etablovaných služieb.

Na to, aby YouTube presvedčil predplatiteľov posielať mu minimálne 9,99 dolára mesačne za „Red“ verziu bez reklám, musí prísť so zaujímavou, alebo skôr bombastickou ponukou. A tú pravdepodobne chystá.