
Americký portál Yahoo! v piatok oficiálne oznámil, že pracuje na vlastnej komunitnej službe.
Potvrdili sa tak niekoľkomesačné dohady o plánoch Yahoo! spustiť ďalší web s komunitnými prvkami, ktorý by prípadne mohol nahradiť neúspešnú službu Yahoo!360. Tú spoločnosť uviedla v roku 2005, dodnes sa ju však nepodarilo celosvetovo spopularizovať.
O pripravovanej službe prvý krát informoval americký blog Techcrunch v júli 2007 v čase, kedy internetová spoločnosť projekt označovala ako Mosh. O pripravovanom spustení stránky znova písalo on-line vydanie denníka New York Times v priebehu minulého týždňa. Jeho redaktori dostali v stredu pozvánku do neverejnej betaverzie novej služby, ktorá sa od júla premenovala na Yahoo! Mash.
Yahoo! v súčasnosti vlastní niekoľko úspešných web2.0 služieb, medzi nimi napríklad social bookmarkingový server Del.icio.us alebo stránku pre fotografických nadšencov Flickr. Dlhodobo sa mu však nedarí vstúpiť medzi najväčšie komunitné weby a ohroziť tak najsilnejších hráčov, celosvetovo populárne americké služby Myspace a Facebook. Internetový gigant sa dokonca na jeseň minulý rok údajne pokúsil Facebook akvizovať za jednu miliardu dolárov, majitelia čoraz oľúbenejšieho komunitného portálu však ponuku Yahoo! odmietli.
Nový projekt Mash pritom podľa NY Times v mnohom pripomína práve Facebook. Okrem niekoľkých podobných funkcií sa nechal inšpirovať aj jedným z jeho tromfov. V dohľadnej dobe plánuje Yahoo! podľa NY Times umožniť tretím stranám vyvíjať aplikácie, ktoré používateľom dovolia rozsiahle si prispôsobiť vlastný profil. Ide o iniciatívu, ktorá sa Facebooku výrazne oplatila. Od uvedenia aplikácií v máji 2007 dodnes sa na internete objavilo niekoľko tisíc rozšírení pre túto službu. Yahoo! dúfa, že dokáže úspech Facebooku zopakovať.