Televízna spoločnosť Eurosport a Yahoo! spustia nový spoločný portál pre športových fanúšikov. Včera o tom informovala internetová stránka media.guardian.co.uk. Plánovaný projekt bude mať podľa informácií Media Guardian podobu informačného webu spojeného so sociálnou sieťou. Jeho užívatelia budú mať prístup k novinkám, správam a videám z aktuálnych športových podujatí, ktoré zabezpečí redakcia Eurosportu. Zároveň si budú môcť vymieňať názory a postrehy v diskusnej časti portálu, do ktorej investuje svoje know-how spoločnosť Yahoo.
Za novou iniciatívou vidia jej tvorcovia potenciál prilákať veľké množstvo športovo orientovaných užívateľov internetu a zvýšiť tak príjmy z reklamy, o ktoré sa budú spoločnosti deliť. „Čím viac športových fanúšikov k nám príde, tým viac zadávateľov reklamy ich bude nasledovať,“ vysvetľuje pre server brandrepublic.com viceprezident Yahoo! Europe Dominique Vidal.
Spoločnosť Yahoo sa od roku 2005, kedy kúpila portál Flickr na zdieľanie forografií, stala jedným z lídrov v prevádzkovaní služieb tzv. social networkingu. Svoj status plánuje ďalej upevniť práve prostredníctvom nového športového projektu. „Tým, že vybudujeme komunity užívateľov diferencované podľa ich záujmov, navyše podložené profesionálnym obsahom, dokážeme spoločne uspokojiť vášeň fanúšikov pre šport. Naša spolupráca s Eurosportom je jasným príkladom snahy Yahoo o vytvorenie vedúcich internetových sociálnych prostredí,“ uviedol Vidal.
(Podľa Media Guardian a Brandrepublic, ev)