Portál Pluska.sk bol súčasťou Piana od februára 2012. Web zamykal menšiu časť obsahu, a to najmä v prípade exkluzívnych materiálov z denníka Plus Jeden Deň, týždenníka Plus 7 dní či magazínov.
„Prevažne išlo o kauzy, odhalenia alebo jedinečné rozhovory, ktoré boli našim unikátnym autorským obsahom. Časť textov bola však pre čitateľov vždy prístupná aj bez Piana,“ zosumarizoval riaditeľ digitálnych médií NMH Martin Marek.
Po novom budú všetky texty na Pluska.sk dostupné bezplatne, týka sa to aj starších článkov, ktoré budú od marca odomknuté.
Ako informuje NMH v tlačovej správe, v súčasnosti neplánuje vydavateľstvo zaviesť žiaden iný systém spoplatnenia online obsahu. Upozorňuje len na digitálne verzie printových titulov pre smartfóny a tablety.
V Piane zostáva z domácich vydavateľstiev zapojený Petit Press s webmi Sme.sk, Korzár.sk a obsahom týždenníka The Slovak Spectator, a W Press s webom tyzden.sk. V systéme je ešte TV Joj so svojím webovým archívom bez reklám, internetová televízie MeToo, filmový portál Kinocola a web časopisu PC Revue.
S Pianom pôvodne spolupracovali všetci najväčší domáci vydavatelia s výnimkou spoločnosti Ringier Axel Springer. Väčšina médií však zo systému nezískavala na relatívne malom slovenskom trhu relevantné prostriedky. Zamknutý obsah sa navyše negatívne prejavoval na návštevnosti, čo mohlo ovplyvniť príjmy z inzercie.
V marci 2014 z Piana vystúpil web Mafry Slovakia HNonline.sk, v máji nasledovali portály Pravda.sk a Trend.sk (vrátane Mediálne.sk). Sme.sk v Piane zostalo, no zároveň predstavilo vlastný variant predplatného, v rámci ktorého možno predplácať obsah na tomto spravodajskom webe za 2,90 eura mesačne. Štandardná cena za celý obsah v Piane je 3,90 eura na mesiac.
Z uvedených webov zostala Pravda odomknutá, Trend má za vlastným paywallom obsah z printového vydania. Mafra Slovakia predstavila vlastný produkt HNkonto, ktorý sprístupňuje platený obsah na portáli. Na vlastný paywall sa spolieha aj web Denníka N, ktorý vznikol začiatkom vlaňajška.
Pôvodne slovenský start-up Piano Media spustil národný systém v apríli 2011, neskôr s produktovými riešeniami na monetizáciu online obsahu išiel aj na zahraničné trhy - do Slovinska a Poľska. Individuálne riešenia dodalo napríklad aj pre nemecké a španielske médiá či americký Newsweek.
V súčasnosti pôsobí firma pod názvom Piano. Investori paywallového systému v roku 2014 kúpili americkú technologickú spoločnosť Press+, poskytovateľa paywallov v USA. Vlani spoločnosť fúzovala s ďalším hráčom na trhu Tinypass.
Medzi klientmi uvádza spoločnosti M. DuMont Schauberg, Postmedia Network, Verlagsgruppe Passau, Digital First Media, News Corp., DC Thomson, vydavateľov magazínov Time Inc., Hearst, Newsweek, Rodale, Science Magazine či poskytovateľov videoobsahu CNBC, NBC Sports, AmericaTV, Cox a ďalších.
Zmenu vo februári tohto roka zaevidoval pri eseročke Piano Media aj slovenský obchodný register. Rakúsku firmu Piano Media GmbhH ako jediného vlastnícka vystriedala americká spoločnosť Piano Software so sídlom vo Washingtone.