Pri návšteve webu so zapnutým ad blockerom sa používateľ nedostane na článok, ale stránka ho presmeruje na sekciu, kde si môže objednať digitálne predplatné. Médium sa snaží evidentne naznačiť, že ak používateľ odmieta nepriamu podporu konzumovaním reklám, zostáva mu alternatívny spôsob priamou platbou. 

„Máte zapnuté blokovanie reklám. Neblokujte ale našu skvelú novinárčinu. Predplaťte si nás ešte dnes!“ odkazuje WP na podstránke.

Niektorí používatelia sa stretli aj s vyskakovacím oknom, ktoré prerušilo čítanie a na pokračovanie v ňom vyžadovalo vypnutie ad blockeru, v inom prípade zas web chcel uvedenie e-mailovej adresy, na ktorú zašle spravodajský newsletter, sumarizuje BuzzFeed.com.

Čitatelia sa s týmito „prekážkami“ stretli, aj keď na stránku prišli zo sociálnych sietí. Obísť anti-ad blockera sa BuzzFeedu podarilo pri návšteve konkrétneho článku z vyhľadávača Googlu.

Táto možnosť existuje aj pri viacerých tituloch s paywallom. Ak zadáte do Google napríklad názov článku z The Wall Street Journal, z vyhľadávača sa naň dostanete, hoci na samom webe je zamknutý. Médiá týmto krokom nechcú znížiť svoju pozíciu v Googli, odkiaľ majú spravodajské weby veľmi vysoký podiel návštevnosti.

Washington Post potvrdil, že testuje riešenie, ktoré by mu pomohlo bojovať s používateľmi, ktorí majú blokovanie inzercie zapnuté.

„Bez príjmov z predplatného a reklamy by sme neboli schopní produkovať žurnalistiku, ktorú od nás ľudia očakávajú. Skúšame viacero prístupov, aby sme čitateľov motivovali buď si reklamy zapnúť, alebo si nás predplatiť,“ uviedla hovorkyňa WP.

Softvéry, ktoré blokujú reklamu na spravodajských webov, sa stávajú čoraz väčším postrachom. Systém narúša princíp podnikania online médií, ktoré na zverejňovaný obsah viažu inzerciu, z čoho pramení značná časť ich tržieb.

Podľa odhadov odborníkov ochudobňujú softvéry na princípe ad blockeru reklamný trh online médií o milióny dolárov ročne. Niektorí však argumentujú tým, že zadávatelia platia až za zobrazenie inzercie, teda impresie. A tie tak či tak dostanú - väčšinová časť publika „blokovače“ nepoužíva.

Vyznávači vypnutých reklám na webe zväčša tvrdia, že ich k používaniu softvéru donútili stránky doslova zahltené inzerátmi, ktoré navyše spôsobujú ich pomalé načítavanie.

Trend ad blockerov medzičasom rastie. Spoločnosť Eyeo len tento týždeň uviedla inovovanú verziu svojho riešenia Adblock Plus, ktoré je dostupné už aj pre mobilné operačné systéme Android a iOS, písal Adweek.

Na stranu blokovania reklám sa čiastočne postavil aj gigant Apple. Ten pri najnovšej verzii svojho operačného systému iOS 9 uvedie prvky, ktoré nechajú vývojárov ľahšie implementovať blokovanie reklám do prehliadača Safari.