Sociálna sieť prerobila profily používateľov, ktorých „nástenka“ teraz ponúka prehľadnejšie usporiadanie prvkov – navyše v porovnaní s Facebookom v „čistejšom“ variante bez reklamných plôch.
V novom profile možno pridať väčšiu hlavnú fotku, ktorá by optimálne mala mať štvorcový tvar s dĺžkou strany 400 pixelov, ako aj ďalší obrázok s rozmerom 1 500 x 500 pixelov v hlavičke profilu.
Trojnásobná šírka strana „cover photo“ oproti jej výške predstavuje pomerne vysoký nárok na používateľov, ktorý snímku v tomto rozlíšení a s vhodný pomerom strán nemusia mať k dispozícii. Wired upozorňuje, že pre takých používateľov ponúka sociálna sieť galériu obrázkov na Flickri.
Upravovať profil sa dá priamo na stránke vrátane editovania informácií či farebnosti prvkov bez nutnosti preklikávania sa do sekcie nastavení.
Sekcie Trendy a Koho sledovať sa presunuli do pravého stĺpca, prehľad o počte tweetov, followerov, sledovaných používateľoch, ako aj počte odovzdaných fotografií a videí je nad zoznamom tweetov v jednom riadku.
Twitter ďalej po redizajne dáva používateľom väčšiu moc pri spravovaní tweetov – 140-znakových príspevkov na sociálnej sieti. Ich najzaujímavejšie posty – teda tie, ktoré u ostatných dosiahli najväčšiu interakciu – zobrazí o niečo väčšie ako ostatné, aby sa zdôraznila ich popularita, a teda dôležitosť.
Používatelia zároveň môžu ručne „pripevniť“ vybraný tweet na vrch prúdu postov na svojom profile a sami tak naznačia, čo je dôležité pre nich.
Nový dizajn Twitteru Zdroj: blog.twitter.com
Pri sledovaní účtov ostatných používateľov sa už zároveň dajú tweety selektovať – filtrom si možno aktivovať prezeranie príspevkov s fotografiou či videom, ktoré sú zhromaždené na jednom mieste s odkazom v ľavom stĺpci. Tiež si možno nastaviť sledovanie tweetov v pôvodnom zobrazovaní aj s odpoveďami ostatných používateľov, alebo iba čisto príspevky bez reakcií.
Twitter prichádza s novým vzhľadom krátko po tom, čo zmenený dizajn uviedol aj Facebook, ktorý zmenil zobrazenie používateľom aj plánuje tak spraviť aj pri komerčných stránkach.
V počte používateľov Twitter za Facebookom zaostáva, koncom vlaňajška spoločnosť reportovala 241 miliónov aktívnych používateľov mesačne, kým projekt vedený Markom Zuckerbergom v údajoch z tohtoročného marca 1,28 miliardy. Na Slovensku je priepasť ešte výraznejšia. Kým Facebook u nás aktívne využíva vyše 2,2 milióna ľudí, Twitter podľa odhadov asi až 50-krát menej - hoci presný údaj nie je známy.
Český web Klábosení.cz, ktorý mapuje aktivitu českých a slovenských používateľov na Twitteri, evidoval k 24. aprílu dovedna 190 055 českých alebo slovenských používateľov. Ako kritérium web používa buď informáciu z profilu o pôvode v danej krajine alebo 15-percentný podiel tweetov v národnom jazyku.