Sedemdesiat percent v AdActive, ktorá patrí k popredným sprostredkovateľom v internetovej reklame v Česku, doteraz vlastnili Jan Vobecký, Petr Ott a Tereza Kosíková.
Bývalí majitelia budú vo firme ďalej pôsobiť. „Všetky vzťahy so zastupovanými médiami, inzertnými klientmi a mediálnymi agentúrami zostávajú v platnosti. Vstup silného investora je logickým krokom k ďalšiemu rozvoju firmy,“ povedal k obchodu konateľ AdActive J. Vobecký. AdActive aj po prevzatí od VLP zostane samostatnou spoločnosťou.
„Do budúcnosti plánujeme rozvíjať ako pozíciu AdActivu na trhu media zástupcov, tak vlastné online aktivity VLP,“ uviedol riaditeľ digitálnej divízie VLP Petr Bednář.
AdActive zastupuje viac ako 80 webov, ktoré v máji podľa meraní AIMmonitor navštívilo viac než 4,1 milióna reálnych používateľov. To skupinu webov zastupovaných agentúrou AdActive radí v českom internete na tretie miesto za Mafra a Seznam.cz, doplnila L. Brandtová.
VLP je podľa informácií skupiny druhej najväčšej českej vydavateľstvo s trhovým podielom 16,5 percenta na českom trhu. Vydáva Denník v regionálnych mutáciách a napríklad tiež tituly Glanc, Story, Vlasta, National Geographic alebo Týždenník Kvety a rad televíznych časopisov. Prevzatím VLP vlani Penta vstúpila na český mediálny trh.
Poznámka: Penta vlastní aj vydavateľstvo News and Media Holding, pod ktoré patrí Mediálne.sk.