Mánia sa rozpútala pred dvomi dňami. Tisícky ľudí začali zdieľať status stránky Volkswagen Slovensko v domnienke, že automobilka na Slovensku rozdáva úplne zadarmo 500 áut.

„V záujme minimalizácie nepriaznivých finančných dopadov sme boli nútení na vlastné náklady vykonať reverznú implifikáciu vyrobených motorov. Žiaľ, trh, pre ktorý boli tieto automobily určené, neprijal tieto opatrenia pozitívne a z dôvodu masovej mediálnej antikampane ich neprevzal,“ uvádza VW Slovensko na svojej stránke na Facebooku.

Volkswagen mal podľa stránky žrebovať výhercov 10. novembra a na zaradenie do súťaže stačilo stať sa fanúšikom stránky, príspevok okomentovať a ďalej zdieľať. Post mal v stredu poobede vyše 10-tisíc „lajkov“ a vyše 13-tisíc zdieľaní (čísla ďalej rastú).

V skutočnosti ide o podvodnú facebookovú stránku, ktorá s automobilkou Volkswagen nemá nič spoločné. Stránka sa na prvý pohľad tvári ako korporátna Page, kde sú uvedené kontaktné údaje aj popis spoločnosti.

Slovenské zastúpenie nemeckého koncernu sa v skutočnosti volá Volkswagen Slovakia a zaoberá sa len produkciou áut. Predajcom áut je Porsche Slovakia, ktorý je autorizovaný importér značiek Audi, Seat a Volkswagen na Slovensku.

Od súťaže sa automobilka dištancovala. Na falošnom facebookovom profile, kde je zverejnená súťaž, Volkswagen v komentároch uviedol, že ide o podvod. „Všetkých návštevníkov tejto neoficiálnej stránky informujeme, že aktivity komunikované z iniciatívy Facebook stránky Volkswagen Slovensko sú neoficiálne a jedná sa o podvod, ktorý hrubo porušuje duševné vlastníctvo značky Volkswagen. Prosíme vás, aby ste na výzvy tejto podvodnej stránky nereagovali,“ napísala automobilka vo vyhlásení.

Medzičasom v stredu vznikla aj ďalšia facebooková stránka Volkswagen Slovenská republika, kde je propagovaná rovnaká falošná súťaž.

Volkswagen mal rozdávať autá. Podvodu naleteli tisícky Slovákov

Reakcia VW na falošnú kampaň Zdroj: Volkswagen

Okrem tisícok fanúšikov na prípad napríklad naletel aj portál Aktuálne.sk (patriaci spolu s TREND.sk a Mediálne.sk pod News and Media Holding), ktorý správu až dodatočne aktualizoval o vyjadrenia Volkswagenu.