Nový český denník vzniká na systéme slovenského Denníka N. Šéfredaktorom média bude Pavel Tomášek, ktorý tento rok skončil na poste šéfredaktora Aktuálně.cz. Médium v minulosti spoluzakladal.

Spolu s J. Simkaničom a riaditeľom slovenského N Pressu Lukášom Filom je podpísaný pod textom, ktorý informuje o vznikajúcom projekte.

Vydavateľstvo Internet Info, kde je J. Simkanič aj spolumajiteľom, vydáva technologický web Lupa.cz, ale aj ďalšie weby ako Měšec.cz, Podnikatel.cz či Slunečnice.cz. S N Pressom a maďarským 444.hu firma spolupracuje na vývoji platformy REMP na správu plateného obsahu. Projekt státisícmi eur spolufinancuje Google cez svoj grantový program.

J. Simkanič bol do tohto roku aj predsedom českého Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR). Publikuje aj v týždenníku Respekt.

Nový český denník má investorov viac, sú medzi nimi podnikatelia Jaroslav a Silke Horákoví z Albatros Media, Martin Vohánka z W.A.G. payment solutions a Libor Winkler, šéf investičnej skupiny RSJ, ktorí podporujú Nadačný fond nezávislej žurnalistiky.

Samotný fond zvažuje formu finančnej podpory tohto projektu. „Hlavným obchodným cieľom nového denníka však je, aby sa po niekoľkých rokoch stal vďaka predplatnému plne finančne sebestačným,“ uvádzajú zakladatelia média.

Ako dôvod spustenia českej verzie Denníka N sa uvádza na podstránke cesko.dennikn.sk prehlbujúca sa kríza médií, politiky a verejného života. Nový denník má priniesť „poctivú a profesionálnu žurnalistiku špičkových novinárov nezávislú od politických a obchodných záujmov svojich majiteľov“.

Autori projektu pripomínajú, že projekty postavené primárne na platenom digitálnom obsahu, sú zatiaľ v Česku ešte ojedinelé, čo chcú zmeniť. „Nebudeme motivovaní inzertnými záujmami ani záujmami veľkého biznisu a politiky, ktoré ničia samotnú podstatu novín,“ píše trojica J. Simkanič, P. Tomášek a L. Fila.

„V novom denníku nájdete to, čo potrebujete vedieť, žiadny balast, bulvár alebo šokujúce titulky, ktoré znamenajú viac klikaní na reklamy, ale od toho skutočne dôležitého len odvádzajú pozornosť,“ uvádzajú tiež v texte.

Ďalšie informácie a podrobnosti o médiu chcú zverejniť neskôr. Médium má odštartovať na jeseň tohto roka. Čitatelia sa môžu registrovať na e-mailový newsletter a dostávať pravidelné informácie.