Kým u najmladšej vekovej skupiny v prieskume spoločnosti Nielsen Admosphere sa k pravidelnému sledovaniu videí youtuberov hlásia dvaja z piatich používateľov, v „susednej“ cieľovke 25 – 34-ročných je to už len 16 percent. Číslo s pribúdajúcim vekom respondentov podľa očakávania ďalej klesá.
Aj tieto dáta dokumentujú, že obsah produkovaný youtubermi má svoje najväčšie publikum u mladých divákov, teda najmä tíndežerov.
„Dôvodom je hlavne to, že táto generácia je vôbec prvá, ktorá už od raného detstva žije s technológiami a je zároveň najaktívnejšia na internete,“ uvádza Nielsen Admosphere.
Ide o používateľov z takzvanej generácie Z, ktorá trávi v online viac času ako predošlé generácie a zároveň v ňom oveľa viac vyhľadáva zábavu. „Títo používatelia v podstate objavili na ‚svojich‘ médiách to, čo tínedžerov všeobecne zaujíma už niekoľko desaťročí: idoly a instantnú zábavu,“ konštatujú autori prieskumu.
Najobľúbenejším slovenským youtuberom zostáva podľa aktuálneho prieskumu GoGo so svojím kanálom GogomanTV. Je tvorcom takzvaných let’s play alebo herných videí a vlogov.
GoGa pozná polovica z tých, ktorí aspoň niekedy pozerajú autorské videá na YouTube. Za najobľúbenejšieho ho označilo 29 percent z nich.
Druhým najznámejším je youtuber Expl0ited, ktorého pozná 29 percent respondentov sledujúcich YouTube. Na treťom mieste je komediálny tvorca Matej Zrebný, ktorého pozná 23 percent.
V rebríčku obľúbenosti u tých používateľov, ktorí poznajú aspoň nejakého youtubera, sa na druhom mieste za GoGom umiestnil kanál Baštrng (14 %), ktorý patrí hercovi Michalovi Kubovčíkovi a o tretie miesto sa delia Matej Zrebný a zábavný kanál Ahoj Slovensko – oba označilo za najobľúbenejší zhodne 12 percent opýtaných.
Celkovo sú autorské videá tretím najsledovanejším formátom u slovenských používateľov YouTubu – na prvom mieste sú videoklipy, na druhom videospoty.
Zdroj: Nielsen Admosphere
Aspoň občasné sledovanie videoklipov na YouTube uvádzajú tri štvrtiny respondentov. Do prieskumu Nielsen Admosphere z marca tohto roka bolo zapojených 505 respondentov – používateľov internetu.