Hoci digitalizácia v posledných rokoch výrazne pokročila, v Nemecku sa mnoho firiem stále spolieha na komunikačné nástroje z analógovej doby. Podľa štúdie združenia Bitkom, o ktorej informovala agentúra DPA, vyše 80 percent nemeckých firiem s najmenej 20 zamestnancami stále používa fax. Jeho časté využívanie však postupne klesá. Užívatelia na faxe oceňujú vysokú mieru trasovania zaslaných dokumentov.
Používanie faxu
Podľa výsledkov štúdie na reprezentatívnej vzorke zhruba 500 firiem 82 percent nemeckých podnikov použilo v minulom roku aspoň občas fax. Zhruba tretina firiem potom uviedla, že fax používali často alebo veľmi často. Ich podiel však postupne klesá. V roku 2018 používalo fax často alebo veľmi často viac ako 60 percent firiem.
Podľa Nilsa Britzeho zo združenia Bitkom nie je zistenie štúdie úplne prekvapivé. „Keď sa nejaký komunikačný kanál presadí, tak to nejakú chvíľu trvá, kým je úplne prekonaný - a to aj v prípadoch, že sa medzitým objavili výrazne pohodlnejšie a bezpečnejšie prostriedky komunikácie," uviedol. Najväčším konkurentom faxov sú vo firmách elektronická pošta či iné komunikačné kanály využívajúce sieť internet.
Zabezpečenie komunikácie
Na tradičných faxoch používatelia oceňujú, že presne vedia, komu oznámenie zasielajú a či ho adresát dostal. Naopak v zabezpečení komunikácie podľa Britzeho jasne vedú internetové komunikačné kanály, ktoré používajú šifrovanie. Šifrovanie však môžu používať aj moderné „digitálne faxy", ktoré používajú na komunikáciu pripojenie k internetu, a nie pevnú telefónnu linku ako analógové zariadenia.