Americká telekomunikačná spoločnosť Verizon Communications predá investičnému fondu Apollo Global Management za päť miliárd dolárov divíziu Verizon Media, ktorá zahŕňa značky získané akvizíciou internetových firiem AOL a Yahoo. Verizon oznámil, že po dokončení transakcie sa divízia premenuje na Yahoo a Verizon si v nej ponechá desaťpercentný podiel.
Mediálna divízia Verizonu zahŕňa značky ako TechCrunch, Yahoo Finance, Engadget, Makers, Ryot a Flurry. Tržby divízie v prvom štvrťroku predstavovali 1,9 miliardy dolárov.
Verizon tento majetok predáva za oveľa nižšiu cenu, než ho pred niekoľkými rokmi kúpil. Za AOL v roku 2015 zaplatil 4,4 miliardy dolárov a firmu Yahoo v roku 2017 získal za 4,5 miliardy dolárov. Nepodarilo sa mu však zvýšiť ich rast a v roku 2018 zaúčtoval odpisy hodnoty majetku mediálnej divízie v objeme 4,6 miliardy dolárov. K neúspechu divízie prispelo aj to, že trh s digitálnou reklamou ovládli väčší hráči, ako je Facebook a Google.

Bojkot sociálnych sietí používateľmi sa fakticky už začal. Úniky dát sú nekončiaci sa problém
Predajom mediálnej divízie Verizon naznačuje, že už nemá záujem o médiá, na rozdiel od konkurentov. Napríklad spoločnosť AT & T sa snaží zo svojej mediálnej divízii WarnerMedia urobiť konkurenta firiem Netflix a Disney na trhu streamovacích služieb, aj keď po akvizícii médií bojuje s vysokým dlhom. Tiež poskytovateľ internetových služieb Comcast je v médiách stále aktívny so značkou NBC Universal.
V poslednej dobe pribúdalo informácií, že Verizon sa chce svojich mediálnych aktivít zbaviť a namiesto toho sa zamerať na mobilné siete a poskytovanie internetu. Vlani predal agregátor správ HuffPost firme BuzzFedd a nedávno predal alebo uzavrel ďalšie mediálne aktíva, ako je Tumblr a Yahoo Answers, uviedol spravodajský server CNBC.