Americká telekomunikačná spoločnosť Verizon Communications predá investičnému fondu Apollo Global Management za päť miliárd dolárov divíziu Verizon Media, ktorá zahŕňa značky získané akvizíciou internetových firiem AOL a Yahoo. Verizon oznámil, že po dokončení transakcie sa divízia premenuje na Yahoo a Verizon si v nej ponechá desaťpercentný podiel.

Mediálna divízia Verizonu zahŕňa značky ako TechCrunch, Yahoo Finance, Engadget, Makers, Ryot a Flurry. Tržby divízie v prvom štvrťroku predstavovali 1,9 miliardy dolárov.

Verizon tento majetok predáva za oveľa nižšiu cenu, než ho pred niekoľkými rokmi kúpil. Za AOL v roku 2015 zaplatil 4,4 miliardy dolárov a firmu Yahoo v roku 2017 získal za 4,5 miliardy dolárov. Nepodarilo sa mu však zvýšiť ich rast a v roku 2018 zaúčtoval odpisy hodnoty majetku mediálnej divízie v objeme 4,6 miliardy dolárov. K neúspechu divízie prispelo aj to, že trh s digitálnou reklamou ovládli väčší hráči, ako je Facebook a Google.

Najvyššiu pokutu za únik osobných údajov dostal Facebook
Neprehliadnite

Bojkot sociálnych sietí používateľmi sa fakticky už začal. Úniky dát sú nekončiaci sa problém

Predajom mediálnej divízie Verizon naznačuje, že už nemá záujem o médiá, na rozdiel od konkurentov. Napríklad spoločnosť AT & T sa snaží zo svojej mediálnej divízii WarnerMedia urobiť konkurenta firiem Netflix a Disney na trhu streamovacích služieb, aj keď po akvizícii médií bojuje s vysokým dlhom. Tiež poskytovateľ internetových služieb Comcast je v médiách stále aktívny so značkou NBC Universal.

V poslednej dobe pribúdalo informácií, že Verizon sa chce svojich mediálnych aktivít zbaviť a namiesto toho sa zamerať na mobilné siete a poskytovanie internetu. Vlani predal agregátor správ HuffPost firme BuzzFedd a nedávno predal alebo uzavrel ďalšie mediálne aktíva, ako je Tumblr a Yahoo Answers, uviedol spravodajský server CNBC.