Umelá inteligencia je jednou z najdiskutovanejších tém súčasnosti a doposiaľ si ju vyskúšalo viac ako pol milióna ľudí žijúcich na Slovensku. Avšak len päť percent z nich sa k jazykovým generatívnym modelom opakovane vracia. Kým niektorí jednotlivci či podniky z nej majú obavy, iní sa snažia spoznať a využiť jej potenciál. Ten tkvie nielen v zefektívnení procesov, ale napríklad aj v digitalizácii obsluhy zákazníckej starostlivosti.
Umelá inteligencia stále nedokáže plne nahradiť ľudí a preto je nevyhnutné spájať virtuálny a fyzický svet. Ľudia a technológie musia pracovať synchronizovane. Skúsenosť, ktorú s konkrétnou firmou človek zažije, je totiž podľa odborníkov zo spoločnosti Enehano rovnako dôležitá ako produkt alebo služba, ktorú ponúka.
Na Slovensku umelú inteligenciu využíva stále len päť percent podnikov, avšak práve umelá inteligencia spolu s digitálnou transformáciou v súčasnosti predstavuje zásadný prvok v plnení očakávaní zákazníkov pri ich najrôznejších aktivitách a v konečnom dôsledku aj pri raste firiem a ekonomiky.
„Spokojnosť potenciálnych záujemcov o nejaký druh produktu alebo služby totiž často stojí a padá na šikovnosti kontaktných centier, ktorých kritickými piliermi sú skúsení pracovníci a moderné technológie. Oba musia pracovať synchronizovane, aby spoločnosť dokázala ľuďom poskytnúť čo najlepšiu zákaznícku skúsenosť," upozorňuje spoločnosť Enehano.