Portálový líder v radostnom očkávaní • on-line krach vo veľkom štýle • Ako minúť peniaze zarobené na internete • Kto si vystrelí z Dubeca a z Bellu?
To najdôležitejšie, čo sa písalo o internete od 31. júla do 6. augusta.
Posledný trapas Peprnet.cz. Vyvolať na českom internete toľko neveriackeho krútenia hlavami, že by to vystačilo na pár rokov bez prestávky, to chce obrovský štýl. Čerstvo nebohému bulvárnemu webu Peprnet.cz sa to podarilo. Ako sa dopracoval ku svojmu poslednému - a asi aj jedinému - úspechu? Náhodou zrejme nie. Pod takýmto efektom musí byť podpísaných veľa dôležitých detailov. Napríklad zakladatelia webu, ich schopnosť vymámiť z českej vlády vyše päťmiliónovú dotáciu na internetový bulvár či prvý dizajn a následný redizajn. A zakaždým sa krútilo hlavami. Vieme ako, veď za to Peprnet aj ceny fasoval. A teraz je po ňom, taká prehra. Parafrázujúc Živě.cz, nielenže povyhrával Anticeny, kde sa dalo, no teraz mu už ani na nič nebudú. Fail. Alebo ako sa pridáva iDnes.cz: dostať neopodstatnenú dotáciu od štátu a za tri roky ju úplne rozflákať. Ďalší fail. A najhoršie je, že na Křišťálovej lupe 2009 bude určite otupno. Jedine že by Peprnet mal nárok na ďalšiu Anticenu in memoriam.
Množenie Azetu. Hyperaktivita Azetu z uplynulých dní stále neustupuje. Ale už aspoň vieme, ako ju chápať. Dva nové symptómy z tohto týždňa celú vec objasnili. Nebolo to o tom, že by sa najväčší portál bránil správnej dávke letnej letargie. Ani o tom, že by mal nejakú zákernú infekčnú chorobu. V skutočnosti je v radostnom očakávaní a musí sa horlivo pripravovať na nadchádzajúce povinnosti. A tak si v jednom novom projektom prichystal príručku pre budúcnosť, nech vie, čo robiť. A druhým prakticky prezradil, čo sa mu narodí.
Škoda, že zvyšok slovenského internetu nadšenie Azetu nezdieľa. Milujte sa, množte sa napríklad tu očividne neplatí.
Okrem toho:
• Jedna z veľkých otázok života vesmíru a vôbec je, ako vyrobiť niečo, čo bude hodné strašne veľkej kopy peňazí. Všetci dobre vieme, že Google odpoveď na tú otázku asi dobre pozná. Ale potom je tu ešte druhý zásadný otáznik: Ako tie peniaze čo najštýlovejšie minúť? To ešte nemá celkom dobre preskúmané ani v Google, ale jeho topmanažéri už na tom pracujú. So šéfom YouTube Chadom Hurleym na čele.
• Ani nehovoriac o tom, že internetových milionárov to posúva do úplne novej kategórie. Doteraz si chlapíci zo Silicon Valley za ťažko zarobené peniaze kupovali možno domy, autá alebo cudzie internetové firmy. Ale kúpiť si tím Formuly jeden? To nerobia ani raperské hviezdy v zábavných formátoch na MTV.
• Čakám na deň, keď si v slovenských filmoch budú robiť srandu z Milana Dubeca alebo Tomáša Bellu. A niekto sa tomu aj zasmeje. Zatiaľ mi musí stačiť americká produkcia uťahujúca si zo zakladateľov MySpacu a CraigListu.
• A keď si na Twitpic príde pozrieť 800-tisíc ľudí Dianu Mórovú v bikinách.
• Mimochodom, pre ľudí, ktorí by aj prispeli do Slovensko píše román, ale nevyhovuje im štýl Evity Urbaníkovej: Teraz sa môžete realizovať aj tu. Akurát si možno bude treba prejsť českú gramatiku.

Vyhorenie a frustrácia: Manažéri častejšie hasia požiare, miesto toho, aby plánovali do budúcna
S narastajúcim preťažením a frustráciou manažérov je nevyhnutné, aby firmy zintenzívnili ich systematickú podporu