Kde hľadá Pokec inšpiráciu • Zoznam sa teší z hokeja • aj iné weby • koniec jednej webovej legendy
To najdôležitejšie, čo sa písalo o internete od 24. do 30. apríla.
Pokecbook reloaded. Pokračujeme v tom, čo sme načali minule. Kvízová otázka spred týždňa znela, čo urobí Pokec so snažením čoraz úspešnejšieho Facebooku. Odpoveď sa v posledných dňoch sype prakticky odvšadiaľ. Napríklad z toho, čo Azet z redizajnovaného webu stihol ukázať novinárom. "Facebook," bola prvá reakcia. "Facebook," povedalo si Živé.sk. "Facebook," povedali si tínedžeri na Birdz.sk. "Facebook," nepriamo sa priznal aj sám Pokec.
Takže ešte raz: čo urobí Azet s dotieravým konkurentom? Obkreslí ho a zavesí na svoju doménu. A už nikdy sa nezbaví prívlastku Pokecbook. Už len aby si ho dal zaregistrovať.
Ale počkať, déjà vu. Nebolo to tu už raz?
Ako si pomôcť hokejom. Čo robiť na webe, keď je národ hokejom priklincovaný pred telkou? Ľahká odpoveď: skúsiť z toho niečo vytĺcť. Napríklad tak fičúrsky ako Zoznam. Druhý najnavštevovanejší portál to rozbalil vo veľkom štýle - na obľúbenom športe si stavia celý nový web. Okolky príliš nerobí, hneď skraja pribaľuje k hokejovým témam aj iné disciplíny, konštatuje Živé.sk. Aby nikomu neuniklo, že plány má veľké. A možno mu to aj niečo prinesie.
Koniec koncov nie je jediný, kto si na brúsi zuby na fanúšikov hokeja. Väčšina portálov športové kvóty naplnila už vlani, no niektorí nie. Tí, čo to nestihli, doháňajú meškanie teraz. Napríklad také HNonline, Webnoviny, Ringier alebo Pluska.sk. Už len počkať, čo sa bude diať ďalej. Napríklad ako sa zmenia veselé bannery, ak vypadneme.
Nech odpočíva v pokoji. Máme tu skutočnú internetovú drámu. On-line pamätníci smútia, prichádzajú o webovú prehistóriu. Už týždeň pomaly zomierajú legendárne Geocities. Väčšina ľudí už síce zabudla, že niečo také vôbec existovalo, no bez nostalgie sa odchod služby nezaobišiel. "Koniec jednej éry," komentuje zánik osobného webhostingu BBC. Veru, bol to klasický relikt z webových začiatkov, pripája sa CNet News. "Ako keď človeku mama vyhodí starú hračku," nepokryte narieka Guardian. Tak tak, je to smutné. Ešteže aspoň niečo z Geocities sa snáď podarí zachrániť.
Na druhej strane iní si z odchodu legendy až také vrásky nerobia. "Dovidenia Geocities, vitaj Facebook!" odkazuje zomierajúcej službe ZDNet. "Akcie Yahoo! vystrelili nahor, akonáhle sa zbavilo svojho digitálneho dedičstva," upozorňuje so škodoradostným úsmevom Wired. Bodaj by nie, veď Geocities boli svojho času ukážkou dot-com mrhania peniazmi, konštatuje chladnokrvne All Things Digital. A CrunchBase sa zas zabáva na úkor tých, čo si na Geocities založili vlastné weby. Nešťastníci.
Tento týždeň na INTERNET.Mediálne.sk
Téma týždňa:
Česi o internete: Nie je to mediálny Lidl - S internetovou reklamou sa spájajú slová ako "lacný" či "merateľný". Na konferencii IAC v Čechách sa diskutovalo aj o tom, či je internet mediálnym ekvivalentom lacných supermarketov.
Okrem toho:
Hokej je síce fajn, ale venujme sa aj progresívnejším športom. Napríklad takému vyhľadávaniu o závod. Ceny, turnajový pavúk, všetko ako treba. Tomu sa hovorí štýl. Uvidíme, kedy sa začne hrať extraliga.
MySpace už má nového šéfa. A bisťu, vyzerá to byť dobrák od kosti.
Nechať sa vyhodiť pre Facebook, to už áno. Tomu sa hovorí zásadovosť. A tiež sa tomu hovorí najabsurdnejšia správa týždňa.
Pamätáte si ešte na tento job snov? Kto ho nezískal, nemusí zúfať. Podobných miest sa otvára viacero. Najnovšie napríklad na kalifornských viniach. Náplň práce: popíjať vínko a sem-ta, niečo napísať na Twitter. Za 10-tisíc dolárov mesačne. Počas krízy je dôležité mať motivujúce zamestnanie.