Americká internetová spoločnosť Meta Platforms zvýšila v treťom štvrťroku tržby o 23 percent na 34,15 miliardy dolárov a prekonala odhady analytikov.

Materská firma sociálnej siete Facebook a Instagram prilákala inzerentov, ktorí chcú využiť rastúcu ochotu spotrebiteľov míňať. Spoločnosť tiež znížila výhľad celkových výdavkov na rok 2023 na 87 až 89 miliárd dolárov z predtým predpokladaného rozpätia 88 až 91 miliárd dolárov.

Firma to uviedla vo svojom oznámení po skončení burzového obchodovania v Spojených štátoch, jej akcie v reakcii pridali 5,5 percenta.

Zotavenie z ťažkostí

Meta podľa agentúry Bloomberg dokazuje, že je schopná zároveň zlepšiť hlavnú reklamnú činnosť a pritom investovať do umelej inteligencie a virtuálnej reality. Firma sa zotavuje z ťažkostí vo svojom reklamnom biznise, ktoré sa začali v minulom roku.

Prepustila tisíce zamestnancov, obmedzila celý rad projektov a zároveň sa viac zamerala na zdokonaľovanie reklamy a algoritmov s umelou inteligenciou.

Zisk Mety vzrástol za tri mesiace do konca septembra o 164 percent na 11,58 miliardy dolárov, predstavoval 4,39 dolára na akciu. Aj tento výsledok prekonal očakávania analytikov, ktorí očakávali zisk 3,62 dolárov na akciu.

„Tržby aj čisté zisky Mety za tretí štvrťrok tohto roka boli lepšie, ako sa očakávalo. Veľké sklamanie však nastalo v divízii Reality Labs, kde tržby dosiahli iba 210 miliónov dolárov, čo je asi o tretinu menej, ako trh odhadoval,“ napísal analytik XTB Tomáš Cverna.

Nárast denne aktívnych ľudí

Firma zaznamenala sedempercentný nárast denne aktívnych ľudí. V predchádzajúcom štvrťroku stúpol počet aktívnych ľudí tiež o sedem percent.

Denný počet aktívnych užívateľov samotného Facebooku sa potom zvýšil o päť percent, zatiaľ čo počet zobrazení reklamy v aplikáciách Méty vzrástol o 31 percent.

Akcie Mety si do stredajšieho záveru v tomto roku pripísali 149 percent.

Ďalšie dôležité správy

In this photo illustration a American online social media
Neprehliadnite

Meta chystá pre Európanov platený Facebook a Instagram. Lacné to nebude, no bude to bez reklám