V top desiatke najnavštevovanejších webov nastali v auguste zmeny. V rebríčku postúpili vyššie sme.sk a topky.sk, do prvej desiatky sa prebojoval interez.sk. Všetky weby – až na jednu výnimku – si pripísali pokles návštevnosti, ktorá však nebola dramatická. Hýbala sa na úrovni pár percent.
Najnavštevovanejšie slovenské weby
Pozíciu lídra slovenského internetu si opäť potvrdili aktuality.sk, na ktoré si v auguste kliklo 2,46 milióna unikátnych návštevníkov (RU – Real Users). Voči predchádzajúcemu mesiacu to znamená mierny pokles návštevnosti o 1,2 %.
Druhú priečku si obhájil zoznam.sk s 2,26 milióna náštevníkmi, ktorý si rovnako pripísal mierny pokles o 1,3 %.
Zmena nastala na tretej priečke, kde sa opäť prebojovalo sme.sk s 2,25 milióna návštevníkmi. S tesným náskokom o necelých 9-tisíc RU tak odsunulo na štvrté miesto bulvárny web pluska.sk (2,24 mil. RU). Voči predchádzajúcemu mesiacu poklesla návštevnosť sme.sk o 1,1 %, pluska.sk poklesla o 2,2 %.
Prvú päťku najnavštevovanejších slovenských webov naďalej uzatvára pravda.sk s návštevnosťou 2,02 milióna RU. Ako jediný web z prvej päťky si pripísal nárast návštevnosti, a to o 2,0 %, a opäť sa vrátil nad dvojmiliónovú hranicu návštevnosti. Pravda.sk je zároveň posledným slovenským webom, ktorý dokáže pritiahnuť viac ako dva milióny návštevníkov.
Druhú päťku otvárajú na šiestej pozícii topky.sk (1,75 mil. RU), ktoré na siedmu priečku vytlačili čas.sk (1,70 mil. RU). Cas.sk si v auguste pripísal najvyšší pokles spomedzi top desiatky webov, jeho návštevnosť sa voči predchádzajúcemu mesiacu znížila o 6 %.
Ôsma priečka patrí portálu azet.sk (1,51 mil. RU). Do prvej desiatky sa na deviatu pozíciu dostal interez.sk, ktorý august uzavrel s návštevnosťou takmer 1,43 milióna a preskočil tak startitup.sk. Na ten si kliklo 1,41 milióna ľudí, jeho návštevnosť klesla o 5,6 %.
Druhá desiatka najnavštevovanejších webov
S prvou desiatkou sa v auguste rozlúčili dobrenoviny.sk, ktoré sa do nej dostali len v marci tohto roka. V auguste zaznamenali 1,36 milióna unikátnych návštevníkov a pokles o 5,6 % voči predchádzajúcemu mesiacu. Patrí im jedenásta priečka.
Ďalšie priečky patria porovnávaču cien heureka.sk (1,35 mil. RU), spravodajskému portálu markízy tvnoviny.sk (1,28 mil. RU) a webom refresher.sk (1,19 mil. RU), dennikn.sk (1,18 mil. RU) a hnonline.sk (1,11 mil. RU).
Najvyššie straty si pripísala markiza.sk. Svoju návštevnosť znížila až dvojciferne, o 15,7 %. August uzavrela na sedemnástej priečke s 1,06 milióna návštevníkmi. Viac ako milión návštevníkov si ešte pripísal web s predpoveďami počasia imeteo.sk (1,03 mil. RU).
Druhú desiatku uzatvárajú dva weby, ktoré si ako jediné pripísali nárast. Agentúrny portál sita.sk zaznamenal nárast návštevnosti až o 47,1 % (993-tis. RU) a stal sa skokanom mesiaca. V rebríčku poskočil o 7 pozícií vyššie na 19. miesto. Prvú dvadsiatku uzatvára spravodajský web Jojky noviny.sk s návštevnosťou 981-tisíc RU a nárastom o 12,1 %.
Televízne weby: Najväčšie nárasty a poklesy
V rámci webov televízií a rádií mali viac ako milión návštevníkov len dva weby – televízny a spravodajský web Markízy. Pozíciu najnavštevovanejšieho obsadili tvnoviny.sk s návštevnosťou 1,26 milióna, nasledované portálom markiza.sk (1,07 mil. RU). Obidva sú zapísané aj v top dvadsiatke slovenských webov – na 13. a 17. mieste. Medzimesačne si však pripísali pokles, tvnoviny.sk o 6,3 % a markiza.sk o 15,7 %.
Naopak, weby Jojky si pripísali výrazný nárast návštevnosti. Spravodajský web noviny.sk dosiahol nárast až o 12,1 % (981-tis. RU) a návštevnosť televízneho webu joj.sk stúpla o 15,6 % (579-tis. RU). Patrí im 20. a 29. miesto v celkovom rebríčku.
Zhruba rovnakú návštevnosť ako predchádzajúci mesiac si udržali televízne weby rtvs.sk (862-tis. RU, -2,5 %) a ta3.com (750-tis. RU, +0,3 %).
Z webov rádií sú najnavštevovanejšími expres.sk (189-tis. RU) a funradio.sk (105-tis. RU). Návštevnosť ostatných webov rádií sa hýbe rádovo v desiatkach tisíc RU.
Prevádzkovatelia webov: Nový líder rebríčka
Na prvom mieste rebríčka prevádzkovateľov slovenských webov nastala po mnohých mesiacoch zmena. Do vedenia sa dostal mediálny dom Ringier Slovakia so svojím širokým portfóliom webov na čele s najnavštevovanejšími Aktualitami. Na prvej pozícii bol naposledy v októbri minulého roka, od novembra sa stal lídrom mediálny dom News and Media Holding (NMH).
NMH so svojím portfóliom webov ako pluska.sk, cas.sk alebo trend.sk tak po deviatich mesiacoch na čele rebríčka v auguste "spadol" na druhú pozíciu. Od Ringieru ho delilo len 31 500 unikátnych návštevníkov. V júli mal pritom náskok o 97-tisíc RU.
Tretiu pozíciu si naďalej drží Zoznam (zoznam.sk a topky.sk) nasledovaný vydavateľstvom Petit Press (sme.sk). Na piatu pozíciu sa opäť vrátil mediálny dom OUR MEDIA SR (pravda.sk, mediaklik.sk, birdz.sk a defencenews.sk), ktorý bol v auguste zároveň posledným prevádzkovateľom, ktorý so svojimi webmi prekonal dvojmiliónovú hranicu návštevnosti a tiež si ako jediný pripísal nárast návštevnosti (o 1,5 %).
V prvej desiatke sú naďalej aj Startitup (startitup.sk, interez.sk, emefka.sk a yimba.sk), MAFRA Slovakia (hnonline.sk, cp.sk, svetevity.sk, ticketportal.sk a ďalšie), Markíza – Slovakia (markiza.sk, tvnoviny.sk), Dobré médiá zastrešujúce portál dobrenoviny.sk a top desiatku uzatvára Heureka shopping so svojimi portálmi heureka.sk a kauf.sk.
Do auditovaného merania návštevnosti slovenských online médií IABmonitor je v súčasnosti zapojených 83 slovenských webov a ich 36 prevádzkovateľov, ktorí takto sprístupňujú údaje o veľkosti svojho publika. Meranie zastrešuje spoločnosť IAB Slovakia.
Portál medialne.sk patrí do portfólia mediálneho domu News and Media Holding.